• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzingen naar 1 specifiek bestand behouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik ben bezig om een excel bestand te maken voor de ek voetbalpoule voor komende zomer. Ik heb het invulschema nu gemaakt. dit schema wordt door alle deelnemers digitaal ingevuld met hun voorspellingen en vervolgens naar mij terug gemailed.

om de score te bepalen per ingevuld schema, heb ik een aantal als formules die checken of een resultaat overeenkomt met wat er in het blad ´resultaten´ is ingevuld.

nu wordt het invulschema separaat ingevuld en door gemailed, maar wat ik nu wil is het volgende:
in het bestand invulschema staat de verwijzing naar het bestand waar de resultaten ingevuld worden. Als ik vervolgens het ingevulde schema door gemailed krijg, hoef ik dit tabblad alleen maar in het verwerkingsbestand in te voegen en hij pakt met de verwijzingen automatisch de juiste cellen...

Alleen: is dit mogelijk en hoe?

ik heb het vandaag even getest of het kon, maar de verwijzingen worden dermate aangepast dat deze niet automatisch nu bijgewerkt zijn...

is dat mogelijk en hoe krijg ik dat voor elkaar?

Kopieer je het tabblad van het ene excelbestand naar de ander of gebruik je samenvoegen?

Ik klik met de rechter muis knop op het tabblad van het invul schema en kies dan 'blad verplaatsen of kopiëren'

juist dat dacht ik al.
Bekend met het fenomeen Samenvoegen?
Hiermee kun je de waarden samenvoegen (importeren).
Echter met tabbladen heb ik dit nog niet gedaan.

Maar een verwijzing naar nog in te voegen tabbladen zou een mogelijkheid moeten zijn.
Heb je geen voorbeeld van dit bestand en een ingevuld schema dat je krijgt opgestuurd?

ik denk niet dat samenvoegen de oplossing is. ik wil namelijk niet de gegevens op meerdere bladen samenvoegen...

Ik heb geen voorbeeld bij de hand helaas, anders zou ik het uploaden, maar
ik heb het bestand: verwerking ek poule 2012 met daarin het tabblad resultaten

en ik heb het bestand invulschema ek poule 2012. In dit bestand staan verwijzingen naar het bestand verwerking ek poule 2012, tabblad resultaten om zo de punten berekening te kunnen doen. Op het moment dat ik dit losse invulschema in het verwerkingsbestand kopieer (als een tabblad) moet wat mij betreft ook de verwijzing direct goed staan naar het juiste blad en de juiste cellen. Daarmee worden dan ook alle checks gedaan om de puntenberekening goed te krijgen.

ik heb wel een invulschema dat ik krijg opgestuurd: Bekijk bijlage invulschema_ek_2012.xlsx
(formules voor puntentelling staan in de verborgen kolom T). het verwerkingsbestand heeft hetzelfde schema maar dan met de naam resultaten.

ik denk dat ik ga zoeken naar een macro die de kolom met puntentelling kopieert naar alle sheets die volgen in het bestand. zodat ik met 1 druk op knop klaar ben.

dit is vast wel mogelijk alleen ben ik zelf niet vaardig genoeg met macro's om dit te maken.

Laatst bewerkt:
Je kunt dit inderdaad doen o.a. met Excel VBA of een vbscript.
Maar je wilt toch ook een totaaloverzicht van alle scores?
Ik ga eens kijken voor je. Kan zondagavond worden.

Omdat je de Verwerking hebt aangepast:
Kun je nogmaals aangeven wat de bedoeling is?
Ik zie 3 dezelfde tabbladen: Resultaten, Max score en Invulschema
Het Invulschema krijg je van de deelnemers neem ik aan?
En dan? Welke punten wil je naar welk tabblad?

wat is de bedoeling:
in het verwerkingsbestand staat nu een tabblad met de naam 'invulschema'.

Dat bestand bevat controle formules om de punten berekening te kunnen doen met verwijzingen naar het tabblad 'resultaten'.

ik wil het tabblad invulschema als een apart excel bestand opslaan en deze verspreiden om digitaal in de laten vullen en per mail als bijlage terug te krijgen.

Vervolgens wil ik dit ingevulde tabblad in mijn verwerkingsbestand kopieren, waarbij de verwijzingen in de controle formules direct naar het goede blad staan.

De punten worden dus op het tabblad van het specifieke invulschema berekend en opgeteld (zie boven in bij de cel punten).

Zo hoef ik dus eigenlijk niets te doen, behalve dan de tabbladen erin te kopieren en in mijn puntenoverzicht te deelnemer toe te voegen en een verwijzing naar zijn punten aantal.

Hopelijk is het zo duidelijk.

hallo edevlieger,

had jij nog iets gedaan met bovenstaande?

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat het invulschema wordt ingevuld en terug gestuurd wordt.
Daarna voeg jij het in het verwerkingsschema.
Kun je een ingevoegd invulschema erbij zetten van een fictieve deelnemer.
Geef nu exact aan welke koppelingen in welke cellen bijgewerkt moeten worden (b.v. in cel F4 wordt de volgende koppeling bijgewerkt...).
Ook aangeven waar je de spelers naam zet en wat je handmatig wil bijwerken.
Want ook dat zou ik automatiseren.

Laatst bewerkt:
bedankt. Ik heb in de bijlage bij dit bericht de 2 bestanden nogmaals toegevoegd. Inclusief een fictief ingevuld invulschema. Dit schema heb ik ook in het verwerkingsbestand geplakt. In het verwerkingsbestand heb ik vervolgens de wijzigingen aangepast zodat deze kloppend zijn.

De automatische punten telling staat in kolom T. Deze punten worden vervolgens opgeteld tot het totaal in cel F4.
Op het tabblad administratie voer ik handmatig eenmalig verwijzingen in naar de volgende cellen in het invulschema:
-naam (cel C1)
-aantal punten (cel f4)
-afdeling (cel c5)
-geslacht (cel c6)

Ik denk dat de eenvoudigste oplossing is om een macro in het bestand in te voegen die bij het uitvoeren van de macro, kolom T selecteert en deze vervolgens kopieert in kolom T in alle tabbladen die na het tabblad max score komen.

Maar hoe maak ik een dergelijke macro?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan