• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzingen naar ander tabblad aanpassen met $??

• Onderwerp starter Onderwerp starter dr d
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dr d

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Ik wil testresultaten van leerlingen verwerken
(zie bijlage)

blad1= leerling 1
blad2= leerling 2
enz

Op het laatste tablad wil ik een overzicht, maar de verwijzigingen doortrekken met het kruisje lukt niet.
(zie kolom D)

Moet ik ergens $ tussen zetten, zodat ik wél kan doortrekken?
(alles met de hand aanpassen is geen optie want ik zal aan 20 tabbladen komen.

Misschien is heel het concept wel fout.
Ik zou de leerlingen hun eigen resultaten zélf willen laten intikken, maar dan kunnen ze mekaars resultaten veranderen...

Bijlagen

Ik vraag me af waarom je dit niet direct ingeeft zoals op het blad Klas.

Wat is het reden dat je dit per student wil zien/ingeven, als je dat op een totaalblad ook kan zien/ingeven?

Overigens is Access hier beter voor geschikt, al is het ook wat moeilijker om op te zetten.

En euh... is 20 keer iets doen "veel"? ;)

Wigi

Prachtig!

Wanneer ik nu een nieuw tabblad invoeg en op "klas" doortrek met het kruisje, klopt alles.

Bedankt

Het kan nog iets korter.

=INDIRECT("Blad"&KOLOM()&"!B"&RIJ())

Ik vraag me af waarom je dit niet direct ingeeft zoals op het blad Klas.

Wat is het reden dat je dit per student wil zien/ingeven, als je dat op een totaalblad ook kan zien/ingeven?

Overigens is Access hier beter voor geschikt, al is het ook wat moeilijker om op te zetten.

En euh... is 20 keer iets doen "veel"? ;)

Wigi

Je hebt natuurlijk gelijk.
Het is ook maar een probeersel.

Ik wou het per leerling ingeven omdat ik hen dan zelf (volgens een bepaald model) wou laten intikken en die gegevens verzamelen.
(maar ze zijn nog jong, dus ze mogen mekaars resultaten niet zien; of zouden wel eens heel creatief aan de slag kunnen gaan)

Ik ben er nog niet uit hoé.
Het moet in elk geval zo weinig mogelijk werk zijn.
Het eigenlijke werk begint pas na de verwerking hiervan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan