• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzingen naar een bepaalde cel zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hoi allemaal,

Is het binnen Excel ook mogelijk om te zien welke cellen gebruik maken van een bepaalde cel? Dus dat ik bijvoorbeeld ergens kan zien dat de cellen A1, A2, A3 gebruik maken van de informatie in cel B1?

Groeten,
Berend Jan

Hoi allemaal,

Is het binnen Excel ook mogelijk om te zien welke cellen gebruik maken van een bepaalde cel? Dus dat ik bijvoorbeeld ergens kan zien dat de cellen A1, A2, A3 gebruik maken van de informatie in cel B1?

Groeten,
Berend Jan

Haal de werkbalk "Formules controleren" boven, daar heb je een knop voor de precendents en een knop voor de dependents. Beide geven inzicht in de relaties tussen de formules.

Wigi

Haal de werkbalk "Formules controleren" boven, daar heb je een knop voor de precendents en een knop voor de dependents. Beide geven inzicht in de relaties tussen de formules.

Wigi

Heb je misschien ook enig idee hoe dit zou heten in de Engelse versie van Excel. Ik ben namelijk alle werkbalken bijlangs gegaan maar ze staat er niet bij.

BJ

Toolbar: Formula reviewing

knoppen: Trace dependents en Trace precedents.

Kan wel dat het enkel van 2002 beschikbaar was, ben niet zeker wanneer MS dit ingevoerd heeft.

Wigi

Toolbar: Formula reviewing

knoppen: Trace dependents en Trace precedents.

Kan wel dat het enkel van 2002 beschikbaar was, ben niet zeker wanneer MS dit ingevoerd heeft.

Wigi

nee dan is het niet bij deze versie:( jammer.

Bedankt voor de moeite!

BJ

Mwaoh, de optie zit ook al in Excel 2000 hoor.

Tools / Auditing en dan show toolbar. Heb je allemaal handige knopjes.

re zien

beste Bratox ik weet niet of ik jou goed begrijp maar is heb zelf als voorbeeld genomen

de cellen
A1 B1 C1 met een waarde vullen in D1 de som afvragen druk nu op de functietoets F2 en je krijgt te zien welke cellen D1 gebruikt om de som te berekenen.

heb je helemaal geen nieuwe versie voor nodig zit standaard in Excel

Groeten Wim

beste Bratox ik weet niet of ik jou goed begrijp maar is heb zelf als voorbeeld genomen

de cellen
A1 B1 C1 met een waarde vullen in D1 de som afvragen druk nu op de functietoets F2 en je krijgt te zien welke cellen D1 gebruikt om de som te berekenen.

heb je helemaal geen nieuwe versie voor nodig zit standaard in Excel

Groeten Wim

Het gaat om de cellen die gebruik maken van een bepaalde cel. Bv. je staat in A1, en D1 heeft: =A1^2

dan moet A1 als antwoord geven: D1.

Wigi

Bratox

Probeer anders deze (simpele) macro uit te voeren. Selecteer eerst de cel waarvan je de doelcellen wilt laten zien. Die worden dan door de code geselecteerd (kunnen meerdere cellen zijn).

Code:
Sub aanduiden()
    ActiveCell.DirectDependents.Select
End Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan