Allrounditer
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 jan 2017
- Berichten
- 43
Dag allemaal,
Ik ben een excel-file aan het maken voor onze spaarkas.
Er bestaat een tabblad "Overzicht spaarders" waarin het maandelijks gespaard bedrag wordt vermeld. Indien er niet gespaard werd, dient een boete te worden betaald.
geen probleem zover.
De dag van de uitbetaling (éénmaal per jaar) ontvangt de spaarder een klein briefje met daarop een summier overzicht van de gespaarde gelden en de eventuele boetes.
Daar voor heb ik een ander tabblad gemaakt "spaarkaart individueel".
Het is de bedoeling dat elke spaarder (een honderdtal ongeveer) een dergelijk overzicht bij de uitbetaling ontvangen.
Ik zou graag dit briefje automatisch laten invullen volgens de gegevens die vermeld worden op het tabblad "Overzicht spaarders".
Op zich geen probleem maar wel veel werk. Ik kan zo één briefje maken waarop alle gegevens automatisch worden ingevuld. Geen probleem.
Maar, ik dacht, ik maak er eentje en kopieer dan de verwijzingsformules op het tweede, derde, enz tot een honderdtal.
Daar ligt nu net het probleem! Ik weet wat relatieve en absolute en gemengde verwijzingen zijn maar het lukt me maar niet dit op een gemakkelijke manier voor mekaar te krijgen.
Ik heb ook al de formule "verschuiving" geprobeerd, dit lukt probleemloos maar als ik die cel wil door kopiëren naar de onderstaande cellen, loopt het mis.
De gegevens op mijn overzicht tabblad staan horizontaal, de gegevens op het tabblad spaarkaart individueel staan verticaal.
De bedoeling is dus om op het tabblad "spaarkaart individueel" de gegevens op een gemakkelijke manier over te brengen.
Ik wil gerust de kaarten 100 maal kopiëren, maar aansluitend moet ik dan de gespaarde gelden overbrengen (mocht het automatisch niet lukken) alsook de eventuele boetes.
Als je bedenkt dat er 12 maanden zijn waarin gespaard wordt en ook eventuele boetes kunnen uitgedeeld worden dan moet ik 24 manuele handelingen uitvoeren per persoon. Gezien er honderd spaarders zijn kom ik dan aan 2400 handelingen. Dit kan onmogelijk de bedoeling zijn van excel.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Ik stuur mijn huidig bestand door in bijlage.
In het voorbeeldbestand staan slechts 15 fictieve namen en inputs. Het moeten er dus uiteindelijk 100 worden.
Ik ben een excel-file aan het maken voor onze spaarkas.
Er bestaat een tabblad "Overzicht spaarders" waarin het maandelijks gespaard bedrag wordt vermeld. Indien er niet gespaard werd, dient een boete te worden betaald.
geen probleem zover.
De dag van de uitbetaling (éénmaal per jaar) ontvangt de spaarder een klein briefje met daarop een summier overzicht van de gespaarde gelden en de eventuele boetes.
Daar voor heb ik een ander tabblad gemaakt "spaarkaart individueel".
Het is de bedoeling dat elke spaarder (een honderdtal ongeveer) een dergelijk overzicht bij de uitbetaling ontvangen.
Ik zou graag dit briefje automatisch laten invullen volgens de gegevens die vermeld worden op het tabblad "Overzicht spaarders".
Op zich geen probleem maar wel veel werk. Ik kan zo één briefje maken waarop alle gegevens automatisch worden ingevuld. Geen probleem.
Maar, ik dacht, ik maak er eentje en kopieer dan de verwijzingsformules op het tweede, derde, enz tot een honderdtal.
Daar ligt nu net het probleem! Ik weet wat relatieve en absolute en gemengde verwijzingen zijn maar het lukt me maar niet dit op een gemakkelijke manier voor mekaar te krijgen.
Ik heb ook al de formule "verschuiving" geprobeerd, dit lukt probleemloos maar als ik die cel wil door kopiëren naar de onderstaande cellen, loopt het mis.
De gegevens op mijn overzicht tabblad staan horizontaal, de gegevens op het tabblad spaarkaart individueel staan verticaal.
De bedoeling is dus om op het tabblad "spaarkaart individueel" de gegevens op een gemakkelijke manier over te brengen.
Ik wil gerust de kaarten 100 maal kopiëren, maar aansluitend moet ik dan de gespaarde gelden overbrengen (mocht het automatisch niet lukken) alsook de eventuele boetes.
Als je bedenkt dat er 12 maanden zijn waarin gespaard wordt en ook eventuele boetes kunnen uitgedeeld worden dan moet ik 24 manuele handelingen uitvoeren per persoon. Gezien er honderd spaarders zijn kom ik dan aan 2400 handelingen. Dit kan onmogelijk de bedoeling zijn van excel.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Ik stuur mijn huidig bestand door in bijlage.
In het voorbeeldbestand staan slechts 15 fictieve namen en inputs. Het moeten er dus uiteindelijk 100 worden.