Verwisselb.medium wordt herkend in verkenner, maar is niet te benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpouwens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
0
Ik kan sinds kort op mijn computer alle stations met verwisselbaar medium niet meer benaderen. Zij zijn wel aanwezig in de verkenner, maar als ik

1)diskette station A aanklikt; krijg ik als ik er een diskette doe:
de schijf in station a is niet geformateerd wilt u de schijf formateren.
als ik op ja druk geeft hij de melding : kan niet worden geformateerd.
2)cd D; aanklik ; krijg ik als ik er een schijf indoe
windows kan niet van deze schijf lezen, Deze is mogelijk beschadigd of niet compatibel
3)zelfde bij dvd-rw E;
4)Bij een usb stick geeft hij dezelfde melding als bij diskette station A; Als ik de stick in de usb poort steek herkent hij hem in de verkenner maar krijg ik de melding: niet geformateerd.
Als er een diskette of schijf of usb stick al bij het opstarten in de computer zit werken ze wel. normaal! en kan ik ze gewoon benaderen lezen en beschrijven. Ik moet ze er daarna niet uithalen want dan krijg ik het zoals hierboven.

Als ik in veilige modus opstart werkt alles zoals het moet.

Er zijn geen virussen aanwezig en alle spyware is ook verwijderd. Systeem windows XP sp2 home edition
 
het lijkt een beetje op het service pack 2 probleem (windows is al een probleem daar niet van) maar ik heb het ook gehad met bijv. externe usb kaarten die niet werden herkent of waarvan ik een foutmelding kreeg. Bij mij werkt het soms om in configuratiescherm > systeem dan (in mijn geval) usb poorten te "verwijderen" (staat zo'n computer icoontje met een kruis doorheen) dan gooit ie ze "weg" en dan pikt ie ze later weer op en werkt alles weer miss moet je dat ook proberen bij bijv. A: als eerste (minst erge als het niet werk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan