Verwisselbare media geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-fre@k

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Hallo Allemaal, een tijd geleden dat ik hulp zoch bij helpmij. Maar na google afgezocht te hebben en dit forum zoek ik toch de massa maar op. Ik kwam overigens 1 persoon tegen met hetzelfde probleem, echter staat dit wel 40x in google op andere locaties maar nergens een oplossing (http://www.vistaheads.com/forums/mi...a-general/49633-blocked-removable-drives.html)

Sinds een paar dagen zijn al mijn verwisselbare media geblokkeerd. DVD/RW station, virtuele dvd stations en USB sticks zijn geblokkeerd. Het gebeurde rond de tijd dat ik het programma labview (8.5) installeerde. Pas de dag erna viel het mij op dat ik mijn drives niet meer kan benaderen dus ik weet niet zeker of dat de oorzaak is. In veilige modus zijn ze trouwens wel gewoon te benaderen!

Ik gebruik Windows Vista Ultimate op mijn Acer Aspire 1694. Bijgevoegd een screenshot van de drives.

Mocht één van jullie hiernaar willen kijken, dan alvast heel erg bedankt. Herinstalleren vind ik niet zo erg, maar wel als het voor niks is (of de kans groot is dat dit probleem zich vaker voor doet).

Bijlagen

• drivesblocked.jpg
    drivesblocked.jpg
    25,3 KB · Weergaven: 31
Heb je ook al geprobeerd om de drives uit apparaatbeheer te verwijderen?

Gedaan zonder resultaat. Windows blijft na het opnieuw installeren van de drives de melding geven 'toegang geweigerd' als ik er op klik.

Ik heb inmiddels een hijacklog gemaakt van zowel in safemode als gewoon, misschien helpt dit? Het gekke vind ik namelijk dat er in veilige modus helemaal niks aan de hand is, alsof er bij de normale start iets mij belemmerd om de drives te gebruiken.

Bijlagen

Ik heb inmiddels ook al geprobeerd of het aan mijn account ligt toevallig (hoewel veilige modus hetzelfde account gebruikt) maar het maken van een nieuwe account mocht niet baten.

Nod32 2.7 (inmiddels even verwijderd, los niks op)

Laatst bewerkt:
Opgelost

Gezien de duur van het probleem heb ik maar besloten mijn computer opnieuw te installeren. Maar natuurlijk niet voordat ik éénvoor één al mijn programma's verwijderd had om te zien waar het aan lag. Na 25% van het lijstje gehad te hebben bleken na een reboot opeens mijn media weer te bereiken. De icoontjes waren echter verdwenen (broken image).

Ik heb het idee dat het een combinatie is geweest van Nero 8, Labview en Vista. Drivers en Vista dus...

Patrick in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken, met z'n tweeen weet je altijd meer als in je eentje :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan