verwisselen router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elf

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2004
Hallo,

Momenteel internet ik via een adsl verbinding van KPN in combinatie met een speed touch modem en een D-link Ethernet router. Gaat prima. Nu heb ik een laptop gekocht waarmee ik draadloos wil internetten en wil de router vervangen voor een Sitecom WL-018. Ik heb al van alles geprobeerd en krijg geen verbinding met internet.
Is er iemand die ditzelfde probleem heeft gehad en heeft kunnen oplossen?

:confused: :mad: :( :( ik weet het niet meer.

Met iedere reactie ben ik blij.

Thea

Heb je wel een goede verbinding tussen de router en de laptop? Dit is vaak het zwakste punt. Controleer het eventueel door een netwerkkabel te gebruiken.

Hallo Tibor,

Bedankt voor je reactie.
Zover ben ik nog helemaal niet. Tot nu toe probreer ik de oude toestand, dat wil zeggen verbinding van twee computers via de router met het internet, te installeren. Alleen dan nu met de Sitecom router WL 18, ipv de
D- Ethernet router. Maar het lukt gewoon niet. Hoewel alles er normaal uitziet, alle lampjes die moeten branden doen het. Het lijkt erop dat Windows de router wel ziet, er wordt een gateway icoon geplaatst, maar hem niet benadert.

Thea

Geplaatst door Elf
Hallo,

Momenteel internet ik via een adsl verbinding van KPN in combinatie met een speed touch modem en een D-link Ethernet router. Gaat prima. Nu heb ik een laptop gekocht waarmee ik draadloos wil internetten en wil de router vervangen voor een Sitecom WL-018. Ik heb al van alles geprobeerd en krijg geen verbinding met internet.
Is er iemand die ditzelfde probleem heeft gehad en heeft kunnen oplossen?

:confused: :mad: :( :( ik weet het niet meer.

Met iedere reactie ben ik blij.

Thea

Hallo Thea,

Welk type speedtouchmodem heb je ? Een 510 ? Met 1 of meerdere aansluitmogelijkheden (multipc)

Hallo Daisy,

Ik heb een kpn modem speed touch, of dit de 510 is kan ik zo niet zien. Momenteel heb ik via de D- link router twee pc op het internet. Eén staat op zolder en één in de kamer, dit gaat nu prima. Waarom de sitecom niet wordt aangesproken, geen idee. Ik heb al van alles geprobeerd, de draadloze laptop aansluiten wil ik pas doen als dit gewoon werkt.

Thea

Speedtouch van de KPN is meestal de 510 variant als we over aansluiting met netwerkkabel praten.
Deze Speedtouch heeft ook een routerfunctie in zich en het kan goed zijn dat de Sitecom die ook een routerfunctie in zich heeft hierdoor niet wil funktioneren.

Ik zou je eigenlijk willen adviseren om met een switch en aan AP (Acces Point) te gaan werken.Weet alleen niet of je de sitecom nog kan ruilen/retourneren.
Anders zou je wellicht kunnen overwegen om de routerfunctie in de speedtouch uit te ztten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan