• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verzamelblad maken naast een aatal tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RinusVanTinus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
Berichten
2
Het betreft een verhuurschema, horizontaal de data, vertikaal per regel de verhuurperiode. In de tabbladen heb ik een voorwaardelijke celopmaak gemaakt. De cel is groen als er niets instaat. Op het moment dat er wel iets instaat wordt de cel rood. Ik heb 2 kolommen, 1 met 1e verhuurdag, 2de met laatste verhuurdag. Op het moment dat ik hier data inet worden de cellen (verhuurdata) gevuld met de tekst "bezet" of "1" en worden de cellen zelf rood.

Maar nu wil ik een totaaloverzicht maken zodat ik in 1 overzicht kan zien wanneer er nog vrije verhuurperiodes zijn. Hierin moeten dus alle data komen te staan van de onderliggende tabbladen. Kopieeren naar het totaaloverzicht werkt niet, celverwijzing ook niet. Wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • plansysteem afdeling 6 test 4.xlsx
    246,7 KB · Weergaven: 84
Bekijk deze oplossing eens.
Formules en VO aangepast
 

Bijlagen

  • plansysteem afdeling 6 test 5.xlsx
    144,2 KB · Weergaven: 134
Of 1 formule voor E6 en doortrekken naar beneden en rechts:
Code:
=INDEX(INDIRECT("'"&$C6&"'!$I$6:$DZ$20");VERGELIJKEN("1";INDIRECT("'"&$C6&"'!J$6:J$20");0);VERGELIJKEN(E$5;INDIRECT("'"&$C6&"'!$I$5:$DZ$5");0))

Voorwaardelijke opmaak zelf nog toepassen natuurlijk...
 
problemen met Excel zijn opgelost

Bekijk deze oplossing eens.
Formules en VO aangepast

Hallo Popipipo,

Enorm bedankt voor je berichtje en voorbeeld. Dit werkt hartstikke goed! Met mijn beperkte kennis van excel was ik hier nooit opgekomen.
groeten van RinusVanTinus:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan