• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verzamelen gegevens naar één blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
577
Ik heb een sheet dat bestaat uit vele werkbladen. Elk werkblad is op exact dezelfde wijze opgebouwd. Ik wil nu een aantal gegevens van al die werkbladen verzamelen op één blad. Ik vermoed dat dit vrij eenvoudig moet kunnen via een macro. Wie kan me helpen aan een opzet?

De opbouw is als volgt:

In alle werkbladen staat in Cel A1 de naam van de afdeling vermeld. In cel B4 staat het aantal medewerkers. In Cel B5 staat de plaats van vestiging vermeld.

Op een nieuw werkblad wil ik deze gegevens nu samengevat hebben als:

Afdelingsnaam Vestigingsnaam Aantal medewerkers
... volgens Cel A1 van blad 1 volgens Cel B5 van blad 1 volgens Cel B4 van blad 1
... volgens Cel A1 van blad 2 volgens Cel B5 van blad 2 volgens Cel B4 van blad 2
enzovoorts

Graag jullie hulp.
 
Je kunt met =SOM(Blad2!C1;Blad3!C1)
cellen van verschillende bladen optellen. In dit geval bald 2 en blad 3 cel c1.
 
Bedankt voor je reactie.

Het is niet mijn bedoeling gegevens bij elkaar op te tellen.

Het is meer de bedoeling een beperkt aantal gegevens van alle werkbladen onder elkaar te krijgen op een nieuw werkblad.

Misschien geeft onderstaand voorbeeld meer weer wat ik bedoel.

Op elk werkblad (bijvoorbeeld de werkbladen A tot en met Z) staat in cel A5 een gegeven,

Op een nieuw werkblad (werkblad TOTAAL) wil ik in cel A2 het gegeven hebben dat staat op cel A5 van werkblad A
In cel A3 wil ik A5 van werkblad B
In cel A4 wil ik A5 van werkblad C
enzovoorts.

Ter aanvulling. Ik werk met Office2003.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan