Verzend probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kconline11

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Berichten
12
Hallo,

Ik zit met een probleem namelijk het volgende:

Als ik iets door stuur van mijn eigen pc naar mijn vaders pc ziet het er zo uit:

probleem.gif


Na enkele seconde weigert hij hem automatisch.

Als ik de firewall uitzet en avg anti virus blijft het probleem gewoon hetzelfde....


Wat kan ik eraan doen?
Zijn er mensen die dit ook gehad hebben, en hoe hebben jullie het opgelost?


Groeten, Kees.
 
ik gebruik msn 7.0 en van onder kan je wel naar boven sturen.. ik kan wel alles ontvangen Dus het ligt niet aan msn..
 
Welke versie heeft je vader? Of gebruiken jullie beiden dezelfde versie?
 
Is er misschien een patch gebruikt op één van de versie's of op beide?
Wordt er op één of beide computers Messenger Plus gebruikt?

Het gaat trouwens om een *.exe-bestand. Deze kun je niet zomaar versturen.
 
Hoi,
Allebei geen patch of msn plus.

Vroeger kon ik btw wel gewoon .exe bestanden versturen. Kreeg toen wel een waarschuwing.
Ik vind het ook onzin... ik vind als je op accepteren klikt en dan een waarschuwing krijgt voldoende.

Je hebt niet eens je eigen pc meer in de hand.

grtz
 
Geplaatst door kconline11
Vroeger kon ik btw wel gewoon .exe bestanden versturen. Kreeg toen wel een waarschuwing.
Ik vind het ook onzin... ik vind als je op accepteren klikt en dan een waarschuwing krijgt voldoende.

Je hebt niet eens je eigen pc meer in de hand.
Vanaf 7.0 is dit niet meer mogelijk. De reden hiervan is heel simpel:
Kort voor de release van MSN Messenger 7.0 waren er achter elkaar virussen. Een groot deel van die virussen ging via bestanden. De meeste uitvoerbare bestanden (en een aantal andere bestanden) zijn daarom geblokkeerd.

Dus even inzippen en de bestanden zijn te verzenden.

Verder kan je ook het volgende nog doen:

Beveiliging MSN 7.0.

Bij msn 7.0 zit een beveiliging voor het verzenden en ontvangen van bestanden (Dit is tegen de virussen van de laatste tijd). Door deze beveiliging kunnen er problemen optreden bij het verzenden en ontvangen van bestanden. Deze beveiliging is te omzeilen met meerdere programma's. Als je de beveiliging niet wil uitschakelen kan je er een zip-flie van maken.
Bij de volgende twee programma's wordt de beveiliging verwijderd.
Één van die programma is-->A-patch<--.. Om de beveiliging te verwijderen start je de patch en ga je naar het derde blad (Miscellaneous) door een aantal keer op next te klikken. Dan vink je 'Remove File Transfer Protection' aan en ga je verder. Let op: om de patch goed zijn werk te laten doen moet die aan beide kanten zijn geïnstalleerd (ook bij degene naar wie je een bestand wil sturen). Met deze patch kan je ook de reclame verwijderen.
Nog een manier is met een plug-in. Deze plug-in is voor msn plus dus deze manier werkt alleen als je msn plus hebt. Met -->StuffPlug-NG<-- kan je de beveiliging ook uitschakelen
Het nadeel van het weghalen van de beveiliging is dat msn ook weer *.pif bestanden doorlaat. Via dit type bestand zijn er nogal wat virussen verspreid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan