verzenden foto vanuit Xp lukt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
194
Foto staat op harde schijf. Klik foto aan met rechtermuisknop en kies voor kopiëren naar e-mailontvanger. Kies dan voor windowsoptie 'alle afbeeldingen verkleinen'. Krijg nog wel in onderste taakbalk heel even icoontje 'e-mail verzenden' te zien. Floept direkt weg en mijn e-mail bericht met verkleinde foto-bijlage krijg ik helemaal niet meer te zien en kan ik dus ook niet verzenden....
heb windows XP, outlook expres, adsl sinds 1,5 week.
 
Waarom vanuit XP? ( ik heb zitten kijken, maar zelf jouw mogelijkheden heb ik niet :)

Vanuit OE is het net zo makkelijk.
Je kunt onder invoegen (in de nwe mail staand) een afbeelding toevoegen als je al in het tekstgedeelte staat. Ook kun je als bijlage sturen.
 
antwoord aan elisa

Bedankt, maar via OE kan het ook wel maar dan kan ik toch niet de foto verkleinen (naar minder Kbytes) om de mail snel voor anderen toegankelijk te maken??
En, voorheen lukte het altijd wel via XP (zie mijn beschrijving eerder hiervan)

groetjes,
Gerard
 
Zojuist ontdekt ik dat het zit in het klikken.
Klik je links dan open je (in mijn geval) Windows Viewer.
Klik je rechts en kies je bewerken dan krijg je de mogelijkheid om foto's te verzenden.
Ik weet dat het anders kan in XP maar dat is veranderd bij mij. Zal toch wel komen doordat je een fotoprogramma meer rechten hebt gegegeven dan Windows.

Rechtsklik een op een foto, kies voor eigenschappen en kijk door wie deze geopend wordt.
 
Kan ook zo: open OE, maak een nieuw bericht, klik 1x op het lege veld en vervolgens op Invoegen, kies afbeelding en blader naar je afbeeldingen. Rechtsklik op de bedoelde afbeelding en dan met rechtsklik Kopieren naar Emailontvanger. Ook dan krijg je het schermpje om de afbeeldingen te verkleinen. Klik OK en vervolgens opent een nieuwe email met de afbeelding als bijlage, met de tekst in het lege veld "De bestanden zijn als bijlage toegevoegd en kunnen nu met het bericht worden verzonden."

@ Elisa, dat maakt niks welke rechten je geeft qua fotoprog (ik heb Ulead PhotoImapct) of Windows, althans dat is mijn ervaring, allemaal gecheckt. Blijft vreemd dat alles wegfloept bij Gerard69. Vraagje aan Gerard: Open je wel eerst de verkenner en dan daar met rechtsklik op de opbeelding kiezen voor Kopieren naar Emailontvanger?
 
Aha, dat is een weet. Ik heb het gevonden!!!! :D
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Beste Gezina en Elisa!!

Bedankt voor jullie inspanningen en tips!! Echter, het 'floept'steeds weg, jammer genoeg....Via verkenner etc. ook! Tot en met 'alle afbeeldingen verkleinen' gaat het goed. Daarna lrijg ik geen e-mail bericht (wat ik wil versturen) te zien.
Echter, via via ben ik op de map:
C:\Documents and Settings\gerard nauw(mijn username)\Sendto gekomen! Hierin staat het mapje "emailontvanger MAPIMail bestand (in mijn geval 0 KB). Eigenschappen geeft an dat deze met een of ander programma geopend moet worden. WELKE???
Ligt hierin misschien de oplossing...??
groeten, Gerard
 
OPGELOST!!!!!!!!

zie http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q821403
bij mij was in start menu outlook express niet goed gekoppeld, zie punt d) hieronder:

3. Customize the Start menu to reassociate the Internet and e-mail programs that are on the Start menu with Internet Explorer and with Outlook or Outlook Express.a. Right-click Start, and then click Properties.
b. On the Start Menu tab, click Start menu, and then click Customize.
c. On the General tab, in the Show on Start menu section, click to select the Internet check box. In the Internet list, click Internet Explorer.
d. In the Show on Start menu section, click to select the E-mail check box. In the E-mail list, click Microsoft Outlook, or Outlook Express (depending on the e-mail program that you use).
Opmerking! Bij was e/mail niet aan outlook express doch aan ´mozilla thunderbird´ gekoppeld…
e. Click OK two times.

Het betrof inmiddels onderstaande vraag aan U:

Foto staat op harde schijf. Klik foto aan met rechtermuisknop en kies voor kopiëren naar e-mailontvanger. Kies dan voor windowsoptie 'alle afbeeldingen verkleinen'. Krijg nog wel in onderste taakbalk heel even icoontje 'e-mail verzenden' te zien. Floept direkt weg en mijn e-mail bericht met verkleinde foto-bijlage krijg ik helemaal niet meer te zien en kan ik dus ook niet verzenden....
heb windows XP, outlook expres, adsl sinds 1,5 week.
:D
 
:eek: Jee, had misschien eerder opgelost als we idd een foutmelding hadden geweten, gelukkig heb je het toch zelf kunnen oplossen! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan