verzenden luikt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Nu krijg ik bij verzenden de melding
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 5.7.1 Unable to relay for XXXXX@gmail.com. Controleer de berichtontvanger XXX@gmail.com en probeer het opnieuw.
Het mailadres is goed, wat betekent deze melding en hoe kan dit probleem opgelost worden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik zou de e-mail adressen even weg halen je hebt altijd grapjassen

wat bedoelt u met weghalen van de mailadressen. We hebben meerdere mailadressen gebruikt en krijgen dezelfde foutmelding

De melding gaat (doorgaans) meer over de aangegeven afzender dan over de geadresseerde.
Welke SMTP-server heb je ingesteld? En geef het deel achter de @ van de afzender die je hebt ingesteld.

Tijs.

Hoi,

Wat dacht je van spam plaatjes noem maar op kunnen ze zomaar mailen

Kan bijv. ook zijn dat de SMTP server authenticatie verplicht stelt (dus het gebruik van gebruikersnaam en password) maar dat de TS dat niet heeft ingesteld voor verzenden.
Sluit weer aan bij dat het probleem doorgaans meer aan de afzender dan met de geadresseerde is gerelateerd.

Tijs.

@kpnmail.nl
Wat bedoelt u met de TS dat niet heeft ingesteld bij verzenden

Ik suggereerde dat (vooral bij @gmail.com of @hotmail.com of @live.com of @outlook.com afzenders van belang) jij (=TS=topic-starter=vragensteller) dan mogelijk de authenticatie vergeten was.

Ok, nu je meldt dat het om een @kpnmail.nl afzender e-mail adres gaat: verstuur je je mail wel vanaf het provider netwerk waar het @kpnmail.nl mail account bij hoort?
Oftewel (als ik mag aannemen dat het @kpnmail.nl mailaccount hoort bij een ADSL internet abonnement van KPN/Telfort): Verstuur je je mail over die thuis-Internetverbinding?
[Versturen over mobiel Internet of over de Internet verbinding van de buren (niet-KPN), kan dan (bijv.) geblokkeerd zijn / leiden tot de melding die je kreeg.]

En vermeld ook welke SMTP server er staat ingesteld (vroeg ik ook naar in mijn eerste posting, he..)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Emailadressen verwijderd

uitgaande server:
mail.kpnmail.nl

Ik ben op een ander adres waar geen glasvezel van KPN is. Thuis heb ik glasvezel van KPN. Misschien is dat het probleem. Gaan we als we thuis zijn proberen

Inderaad kon ik alleen van huis uit verzenden. Alles is nu weer ok

Ik heb nog wel een tip voor je: Waarschijnlijk mag je als je ook een gebruikersnaam + password instelt bij uitgaande mail vanaf elk netwerk sturen, niet alleen die van KPN.
Stel het zo in, als test:
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.knpmail.nl
Poort: 587
Vinkje in: Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (TLS of SSL encryptie)
Ook vinkje in (kan in ander tabblad staan, zoals "Server voor uitgaande e-mail"): Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.
Bolletje in: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail (of stel handmatig dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord in als bij inkomende e-mail)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Op verzoek maildomein in emailadres hersteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan