verzenden naar e-mailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolkedebeer

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Dag,

We zijn in het bezit van 2 desktopcomputers, draaiende onder Windoows XP en een nieuwe laptop, waarop windows 7 is geinstallerd. Op alle drie is het programma "office 2010 voor thuisgebruikers en studenten geinstalleerd. Nieuw aangeschaft legaal en ook betaald
(€ 139,00) Nu kunnen we slechts op 1 computer aangemaakte bestanden (Word) direct verzenden naar e-mailadres, dus niet als bijlage. Alleen op de oudste computer functioneert deze functie. Op de 2 andere, dus ook op de pas aangeschafte laptop, blijven de betreffende icoontjes grijs, zijn wel toegevoegd aan de werkbalk "snelle toegang."
De "mapi instellingen" staan volgens mij correct ingesteld en op alle drie machines gelijk.

Wie ziet het correcte antwoord?
Ik voel me net de gek die een vraag stelt die meer dan 10 proffesoren kunnen beantwoorden.

Met vr. groet,

Bolke.:thumb:

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, kun je maar op één van de twee desktop pc's (met identieke software) mailen, en op de laptop ook niet? Is de oudste pc degene met een oudere versie, of bedoel je daarmee de pc waarop de office 2010 suite het eerst is geïnstalleerd? En heb je 3 licenties, of één die je op 3 pc's probeert te installeren?

Programma overal als standaardmailprogramma ingesteld?

Als e-mail programma wordt gebruikt "Thunderbird." Op de oudste computer was inderdaad eerst " Microsoft Office 2003" geinstalleerd en "ms word en excel 2003." Daarna "Microsoft office 7" met de daarbij behorende
programma's "word en excel." De computer waar ik nu op werk heeft "Office 2003" niet gekend. Wel "Office 7.
Het maakt trouwens niet uit of ik "Outlook express" gebruik, of "windows live mail," wat ik trouwens een vervelend programma vind, of "Thunderbird."

Moet ik nu eerst "office 2003" installeren en ze vervolgen weer verwijderen? Ik vraag me trouwens af of
"office 2003" nog geinstallerd kan worden op de laptop met "windows 7.

met vr. groet,

Bolke

Je moet de versie installeren die je wilt gebruiken.

MAAR verwijder eerst oudere versies voordat je een nieuwe installeert.
Uiteraard updates daarna ophalen.

Je kunt twee Office versies naast elkaar gebruiken, alleen niet tegelijkertijd. En je moet de oudste versie eerst installeren; andersom gaat niet. Office applicaties maken gebruik van Outlook om te mailen, en dat is vermoedelijk de reden dat het op de oude pc wel werkte, en op de andere niet. Het heeft dan ook (denk ik) niks met je office licenties te maken, of de Windows versies. Ik gebruik zelf 2003 en 2010 naast elkaar op een Windows 7 pc. Wel de 32 bits versie van de Office installeren; de 64 bits kun je niet naast 2003 gebruiken.

Zoefff heeft het juiste antwoord reeds gegeven.

Stel het Office programma dat je wenst te gebruiken in als standaardprogramma om dit probleem te verhelpen.

Deze optie is te bereiken via: Start -> Standaardprogramma's

Vraag niet opgelost. Bij de versie office 2010 wodt de mogelijkheid om zenden naar e-mailadres niet meegeleverd. We bij een duurdere versie, en die zijn we niet van plan aan te schaffen. We zullen er voorlopig mee moeten leren leven

Bedankt voor jullie moeite.

Bolke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan