verzenden nieuwe berichten gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2010
beste,

Als ik wil beantwoorden van een email of een nieuwe email aanmaak dan sluit outlook automatisch af na een enter te geven.

Of als ik een getal indruk dan sluit outlook ook af. Dus kan wel berichten binnen halen en lezen maar telekens als ik op enter druk of een getal dan meteen afsluiting outlook.

Heb er een ander toetsen bord aangehangen nog steeds. Heb Mcafee gerund en spybot nog steeds zelfde en ook registry cleaner.

Wat kan ik nog meer proberen.??? we spreken trouwens over outlook 2003!!

Laatst bewerkt:
Eerste wat ik zou proberen is kijken of het gebruik van Word als berichten-editor iets met je probleem te maken heeft.

Extra -> Opties -> tabblad E-mailindeling -> Vink uit:
- Microsoft Office Word 2003 .... e-mailberichten
- Microsoft Office Word 2003 .... te lezen

Druk op Ok, en kijk of het dan beter gaat.

Tijs.

Bedankt voor de reactie. Inderdaad als ik WORD uitzet dan werkt het wel. Maar nu is WORD corrupt op 1 of andere manier.

Hebt U enig idee om dit op te lossen. Excel doet het wel normaal.

Er zijn minstens 5 mogelijkheden die je verder kunnen helpen (houd de installatie-cd van Office bij de hand):
1. Start Word (als dat nog lukt). Ga naar Help -> Analyse en herstel...
Druk op Starten
Start Word niet correct, doe dan:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> winword
maar houd daarbij de Ctrl-toets vast. Er wordt gevraagd of je Word in Veilige modus wilt starten. Geef ja, en doe dan weer Help -> Analyse en herstel..., druk op Starten.
2. Start programma's toevoegen en verwijderen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
Klik Microsoft Office ... 2003 aan in de lijst van geïnstalleerde programma's, en kies voor Wijzigen
Kies voor Opnieuw installeren of herstellen
Klik aan Fouten in de installatie van Office analyseren en herstellen
3. Doe dezelfde stappen als in 2, maar kies voor een volledige herinstallatie van Office
4. Doe dezelfde stappen als in 2, maar kies voor Onderdelen toevoegen of verwijderen. Vink Word uit en kies Bijwerken.
Zodra Word is gedeïnstalleerd dezelfde stappen, maar dan Word weer aanvinken zodat het opnieuw wordt geïnstalleerd.
5. Doe de dezelfde stappen als in 2, maar kies voor Installatie ongedaan maken. Zodra dit gedaan is, start daarna vanaf de Office-cd de installatie van Office en installeer op die manier Office opnieuw.

Leveren geen van de 5 opties hierboven wat op, dan zou het kunnen zijn dat invoegtoepassingen (denk aan PDF schrijfinvoegtoepassingen, anti-virus invoegtoepassingen etc.) of een corrupt Normal.dot sjabloon verantwoordelijk zijn voor het probleem, maar dat horen we dan nog wel.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt het gaat al beter. Helaas waren de 5 punten niet geheel naar tevredenheid. Het verschijnsel bleef. Raar was wel dat als je een nieuwe installatie had gedaan , dan werkte WORD goed. Ging je 1 keer naar outlook dan was het ook meteen weer mis bij WORD.

Heb nu in outlook 1 vinkje uitgezet om word te gebruiken als editor en nu blijft het werken.

Raar maar het werkt momenteel, hartstikke bedankt voor uw reactie en hoop als ik weer een probleempje heb dat ik U weer mag vragen om raad, dank nog maals.

groeten

Kees

O.b.v. wat er geschreven is zou ik toch het vermoeden krijgen dat het probleem in Outlook ligt en niet in Word. Specifiek: Niet aan de installatie van Outlook, maar aan de (instellings-)bestanden die per Outlook-gebruiker worden opgeslagen.

Wat je zou kunnen proberen om Outlook in Veilige modus op te starten:
Sluit Outlook helemaal af.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> outlook
maar houd daarbij de Ctrl-toets vast terwijl je op Ok drukt. Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt starten. Geef ja.
Zet het vinkje weer om Word als editor te gebruiken, en probeer of het werkt.

Helaas zul je wel weer een herstel-installatie moeten doen als deze tip weer Word om zeep helpt, dus het is aan jou de keuze of je dit nog proberen wilt danwel gewoon verder wilt met de ingebouwde berichten-editor van Outlook.

Hetzelfde geldt als Outlook in Veilige modus niets oplevert: Er zijn een paar simpele stappen die ook nog geprobeerd kunnen worden
a. Sluit Outlook helemaal af
b. [Windows-toets]r toetscombinatie ->
"%userprofile%\Application Data\Microsoft\Outlook"
Verplaats het bestand outcmd.dat, OutlPrnt en VIEWS.DAT naar een andere map, bijv. een nieuwe map op het Bureaublad
c. [Windows-toets]r toetscombinatie ->
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"
Verwijder extend.dat
d. Start Outlook opnieuw
e. Zet het vinkje weer om Word als editor te gebruiken, en probeer of het werkt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan