verzenden/ontvangen e-mail lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vleerke

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
6
hallo,

ik heb sinds enige tijd een nieuwe pc met windows vista als besturingssysteem. sinds enkele dagen als ik mijn outlook 2007 open komt er direct op reageert niet. Na ongeveer 5 à 10min reageert hij terug maar hij haalt geen mails binnen of verzendt er ook geen. Ik heb de instellingen al een aantal keren gecontroleerd en die zijn zeker en vast in orde!!

ik krijg steeds de foutmelding:

Taak in.telenet.be - Ontvangen... rapporteert fout (0x80042108): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Taak in.telenet.be - Verzenden... rapporteert fout (0x80042109): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Kan er mij iemand helpen? windows live update lukt ook, ik kan dus ook geen updates binnenhalen. Kan er mij aub iemand helpen, want ik weet echt niet meer wat doen, niks lukt.

vleerke
 
windows live update lukt ook, ik kan dus ook geen updates binnenhalen.

Die zin snap ik niet. Wil je zeggen dat liveupdate het niet doet?

Over die melding: wat heb je als POP3 en SMTP server ingevuld?
 
Die zin snap ik niet. Wil je zeggen dat liveupdate het niet doet?

Over die melding: wat heb je als POP3 en SMTP server ingevuld?


ja sorry had het blijkbaar niet goed getypt. Ja windows live update doet het ook niet.

pop3= in.telenet.be
smtp: uit.telenet.be

maar ik zeg het, de instellingen zijn correct, ik heb daar niet aangeweest een dit weekend ging het nog. Ik weet echt niet meer wat doen. en het e-mailprogramma dat al op de pc stond Windows Mail(outlook express), heb ik dan ook geprobeerd en daar krijg ik dan ook dezelfde problemen.

heb wat meer informatie gevonden:

Beschrijving
Een probleem heeft ervoor gezorgd dat dit programma niet meer met Windows communiceert.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: AppHangB1
Naam van de toepassing: OUTLOOK.EXE
Toepassingsversie: 12.0.6212.1000
Tijdstempel van toepassing: 46e03e45
Handtekening van vastlopen: e0ce
Type vastlopen: 16384
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 2067
Aanvullende handtekening 1: c48d875bdf068f1d050440e4e8315ed2
Aanvullende handtekening 2: bbff
Aanvullende handtekening 3: 13f45ab49813f9246722700f4429c08c
Aanvullende handtekening 4: e49e
Aanvullende handtekening 5: d0c7faf4d8c463bd4f776594918dceba
Aanvullende handtekening 6: ee14
Aanvullende handtekening 7: 60e937d256456d95c51f2390d238b648

Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 133044916
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook een virusscanner op je computer aan staan?
zo ja, zet die tijdelijk eens uit.

Als dat niet helpt, dan zou je even kunnen kijken of de webmail het wel doet.
 
Wat ik van de Telenetsite haal:

De pop3(inkomende e-mail) moet zijn: in.telenet.be
De SMTP(uitgaande e-mail) moet zijn: uit.telenet.be

http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?create=kb:TelenetKB_Master_CR
En dan kiezen voor onderdeel 8: Instellen Outlook Express 6.x voor verzenden en ontvangen van e-mail (Windows)

Ja maar ik denk niet dat daar het probleem ligt, ik werk al jaren met outlook, de instellingen zijn correct. Ik heb een paar dagen geleden nog met outlook kunnen werken. en ineens niet meer en heb niks aan de instellingen veranderd.
 
Heb je ook een virusscanner op je computer aan staan?
zo ja, zet die tijdelijk eens uit.

Als dat niet helpt, dan zou je even kunnen kijken of de webmail het wel doet.


De virusscanner staat uit. heb hem zelf al verwijderd. Heb de firewall ook al eens uitgezet maar niks helpt. Ja internet doet het en dus ook mijn webmail, is voor de moment de enigste manier om mijn mails te chekken :confused:


ik heb wat meer informatie gevonden:

Beschrijving
Een probleem heeft ervoor gezorgd dat dit programma niet meer met Windows communiceert.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: AppHangB1
Naam van de toepassing: OUTLOOK.EXE
Toepassingsversie: 12.0.6212.1000
Tijdstempel van toepassing: 46e03e45
Handtekening van vastlopen: e0ce
Type vastlopen: 16384
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 2067
Aanvullende handtekening 1: c48d875bdf068f1d050440e4e8315ed2
Aanvullende handtekening 2: bbff
Aanvullende handtekening 3: 13f45ab49813f9246722700f4429c08c
Aanvullende handtekening 4: e49e
Aanvullende handtekening 5: d0c7faf4d8c463bd4f776594918dceba
Aanvullende handtekening 6: ee14
Aanvullende handtekening 7: 60e937d256456d95c51f2390d238b648

Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 133044916
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan