Onderstaand een code. Wat ik wil is een optie om direct de factuur ook te emailen naar een email adres die in de klantcontactgegevens staat. De email adressen staan onderelkaar in kolom M op tabblad: Debiteuren .
De contactgegevens worden benaderd via kolom A. Dit gebeurd via een formule in de formulebalk en dus niet via VBA.
Ik heb eerlijk gezegd alleen nog geen idee waar en wanneer ik de mail wil laten doen. Wel moet ik hier een msgbox voor zien zodra de optie verzenden via email is gekozen in tabblad: Factuur maken, cel: C40. In deze mailbox moet dan staan:" Wilt u de mail verzenden naar emailadres (Tabblad Factuur maken, cel G40:L40) De keuze JA of NEE dient dan gemaakt te worden. Echter dit stuk probeer ik zelf nog uit te werken.
Wie kan mij hierbij verder helpen.
Mijn email gaat via Outlook en dient te worden verstuurd via emailadres: factuur@homburg-etikb.nl
Het onderwerp is dan: Factuur, gevolg door het factuurnummer die vermeld staat in tabblad Factuur maken, cel: C30.
De contactgegevens worden benaderd via kolom A. Dit gebeurd via een formule in de formulebalk en dus niet via VBA.
Ik heb eerlijk gezegd alleen nog geen idee waar en wanneer ik de mail wil laten doen. Wel moet ik hier een msgbox voor zien zodra de optie verzenden via email is gekozen in tabblad: Factuur maken, cel: C40. In deze mailbox moet dan staan:" Wilt u de mail verzenden naar emailadres (Tabblad Factuur maken, cel G40:L40) De keuze JA of NEE dient dan gemaakt te worden. Echter dit stuk probeer ik zelf nog uit te werken.
Wie kan mij hierbij verder helpen.
Mijn email gaat via Outlook en dient te worden verstuurd via emailadres: factuur@homburg-etikb.nl
Het onderwerp is dan: Factuur, gevolg door het factuurnummer die vermeld staat in tabblad Factuur maken, cel: C30.
Code:
Sub Factuur_Opslaan1() 'Verstuurde facturen
'Knop
On Error Resume Next
Select Case Sheets("Factuur maken").Range("C28")
Case Is = ""
MsgBox ("Er is geen factuurtype geselecteerd." & vbNewLine & vbNewLine & "Kies na OK het factuurtype"), vbInformation, "Factuurtype"
Call Factuur_maken 'Module 1
Exit Sub
Case Else
rMkDir "D:\Facturatie\Facturen PDF\Facturen\" & Year(Date)
Sheets("Factuur").ExportAsFixedFormat 0, "D:\Facturatie\Facturen PDF\Facturen\" & Year(Date) & "\" & Sheets("Factuur").Range("I13").Value & ".pdf"
With Sheets("Factuur")
ThisWorkbook.Worksheets("Verstuurde_Facturen").Unprotect "1235"
Select Case Sheets("Factuur maken").Range("C32")
Case Is = ""
MsgBox ("Er is geen of een ongeldig BTW tarief geselecteerd." & vbNewLine & vbNewLine & "Kies na OK het BTW tarief"), vbInformation, "BTW tarief"
Call Factuur_maken 'Module 1
Exit Sub
Case Is = "Standaard"
Sheets("Verstuurde_Facturen").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 18) = Array(.Range("I13"), .Range("A3"), .Range("I12"), ['Factuur maken'!C40], _
.Range("I11"), .Range("C52"), ['Factuur maken'!C36], .Range("H6"), ['Factuur maken'!C32], .Range("H40"), .Range("E42"), .Range("E43"), .Range("H44"), .Range("H46"), "0", "0", "0", .Range("B13"))
Case Is = "Verlegd"
Sheets("Verstuurde_Facturen").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 18) = Array(.Range("I13"), .Range("A3"), .Range("I12"), ['Factuur maken'!C40], _
.Range("I11"), .Range("C52"), ['Factuur maken'!C36], .Range("H6"), ['Factuur maken'!C32], .Range("H40"), "0", "0", "0", "0", .Range("E42"), .Range("E43"), .Range("E44"), .Range("B13"))
Case Else
Exit Sub
End Select
End With
End Select
ThisWorkbook.Worksheets("Verstuurde_Facturen").Protect "1235"
With Frm_004
.Caption = " Opslaan_Printen"
.Label1 = vbNewLine & vbNewLine & " Uw factuur is opgeslagen in de database." & vbNewLine & vbNewLine & " Wilt u deze ook uitprinten?"
.cb_Opdracht_1.Caption = "JA"
.cb_Opdracht_2.Visible = False
.cb_Opdracht_3.Caption = "NEE"
.Show
End With
End Sub
Laatst bewerkt: