verzenden van mail mbv windows mail werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim rumi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
1
Hallo,
ik word horendol van windows mail. Het ontvangen van mails gaat goed maar ik krijg op geen enkele manier mailtjes verzonden via mail.
Ik krijg dan altijd de foutmeldig:
server smtp.telfort.nl
protocol smtp
poort 25
beveilgd (SSL) nee
socket fout 10060
foutnr. ox800ccc0e
Het enige wat ik kan vinden is dat er kennelijk ergens een conflict onstaat, maar waar en hoe ik dat kan oplossen vind ik niet.
Wie kan me helpen?
m.vr.gr.
wim:
 
Staan al je instellingen exact zoals je deze hebt ontvangen van je provider?
Controleer daarom in de eerste plaats de instellingen in het mailprogramma, met namen de uitgaande mail (smtp) en inkomende mail (pop3) servernamen.

Voor de foutmelding / de code 0x800CCC0E, volstaat het in de meeste gevallen het e-mailaccount te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Mogelijk is het euvel nog niet verholpen. Kijk of je firewall in de weg zit. Schakel deze firewall uit en probeer het nog eens. Heb je nu geen problemen meer, dan moet je de instellingen aanpassen. Werk je met Windows XP, controleer dan even of de ingebouwde firewall staat ingeschakeld. Herhaal, zo nodig, deze exercitie voor alle zekerheid met je antivirussoftware.

Sommige providers staan niet toe dat e-mail wordt verzonden buiten de eigen mailserver om. De poort 25 voor uitgaande e-mail wordt dan geblokkeerd. Op zich is dat geen bezwaar (kwaliteitsverschillen zijn nooit aan de orde), gebruik voor de uitgaande mailserver gewoon de mailserver van provider.
 
tip: weet je zeker dat de mails niet verzonden worden? want mijne doet ook altijd moeilijk en zegt dat er niks verzonden is maar dan heeft hij het allang gedaan.. ! :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan