• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verzenden via VBA met andere versie outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter regf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

regf

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2009
Hoi allemaal,
ik heb met een eenvoudig stukje VBA de mogelijkheid om een excel sheet te versturen.
nu is dat geen probleem maar 1 persoon is gedwongen om met office 2013 te werken maar mailt met outlook 2010.
hier treedt een probleem op.
hieronder de vba code.
ik wil voor die ene persoon graag de mogelijkheid hebben om het ebstand te openen in office 2013 maar te verzenden met outlook 2010.
alvast bedankt.

hiervoor zit nog een invuldeel maar het gaatom de code voor het verzenden.

Code:
 ActiveSheet.Copy
  ActiveWorkbook.SendMail Array("ria@innofa.com", "mizaida@innofa.com", "dymph@innofa.com"), "bestelformulier"
  ActiveWorkbook.Close False
  MsgBox "bestelformulier is verzonden naar Ria, Dymph en Mizaida"
  Range("B3").Select
  ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=False
  Application.CutCopyMode = False
End Sub

alvast bedankt
Reg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het om code gaat zet die dan svp tussen codetags, zoals deze gewiede code:

Code:
Sub M_snb()
  ActiveSheet.Copy
  with ActiveWorkbook
     .SendMail Array("ria@innofa.com", "mizaida@innofa.com", "dymph@innofa.com"), "bestelformulier"
     .Close False
  end with 
  ActiveWorkbook.Close False
End Sub

Volgens mij is er niet mis met deze aangepaste code (noch voor Excel 2000, 2003, 2007 2010 of 2013).
Gaat er iets mis in Excel of in Outlook ?

hoi,

excel loopt vast, blijkbaar werkt outlook 2013 niet op onze server daarom maakt 1 persoon gebruik van office 2013, (de rest met 2010) en verzend met outlook 2010.
excel geeft de boodschap dat het wacht op een OLE bewerking van een ander programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan