verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.ADRIAENSEN

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2003
Wie o wie kan mij helpen, volgens diverse providers uit het buiten land stuurt mijn pc besmette mail uit.Het zijn altijd buitenlandse providers uit zwitserland of oostenrijk.Ik heb mijn pc al geheel leeggemaakt en opnieuw geinstalleerd maar wat blijkt nu ik ben klaar haal mijn nieuwe mail op en heeft mijn machine al weer "corupte "mail verstuurt, ik word hier niet goed van. Mijn virus scan programma (Panda Titanium) kan niets vinden wat zou er hier kunnen gebeuren zou iemand met mijn ip nummer aan het rotzooien zijn waardoor lijkt als of ik die mail verstuur????

Wie helpt me
alvast bedankt voor jullie tijd.......

Hoi,

Hier heb ik ook regelmatig last van. Het zijn allemaal externe problemen , het ligt dus echt aan "ruis" van buitenaf.
Met jou configuratie is dus helemaal niets mis.
Wat je wel zou kunnen proberen is een "abuse" email versturen naar de provider van degene die jou voortdurend bestookt met deze mailtjes.

Ik heb hier ook last van. Mijn vraag is; waar kan ik zien of achterhalen welk verkeer er dan ongemerkt via mijn pc inkomt c.q. uit gaat?

Hier is helemaal niets aan de hand. Als jullie virusscanners zeggen dat jullie niet besmet zijn althans.
Wat er aan de hand is, is hoogstwaarschijnlijk het SoBig.F virus.
Die heeft zijn eigen SMTP software (om mails te versturen) Die pakt willekeurige email adressen en die zet hij als "reply" adres. Of tewel hij faked alsof iemand anders de mail verstuurd. Dit wordt ook spoofing genoemd.
Die email adressen haalt hij of uit het adres boek van de persoon die besmet is of uit zijn eigen bestanden met email adressen die hij meegenomen heeft van andere besmettingen.

Een provider die dan een virus ontdekt in de mail en een melding terug stuurt, stuurt hem naar dat reply adres. Als jouw email adres daarin staat, dan krijg jij hem dus binnen. Gewoon negeren allemaal.
Als het goed is is het op 11 september allemaal afgelopen. Op 10 september schakelt dit virus zich zelf uit als het goed is.

Olav

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan