verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hoi, heb het volgende probleem:

M'n database staat op een server zodat iedere pc via het netwerk kan inloggen .
Alleen worden sommige pc's vervangen ((afgeschreven), het vervelende is dat de access die er dan wordt opgezet blijkbaar in het engels is. Heb via de configuratie van xp het systeem omgezet naar nederlands, access wordt dan ook nederlands, alleen als bij de nieuwe (engelse) pc een rapport zou moeten worden verzonden dan werkt de verzendknop niet meer. Bij onderzoek bleek dat de volgende code dubbel uitgevoerd zou moeten worden, met een nederlandse en een engelse uitvoering.

Ben vergeten de code te kopieeren van de engelse uitvoering, onderstaand is de nederlandse.

Hoe kan ik onderstaande code uitvoeren op beide pc's ?

"Momentopname-indeling" is de nederlandse en "snapshot" ( ik geloof dat dat er stond) de engelse.

Private Sub Knop10_Click()
On Error GoTo Err_Knop10_Click

Dim stDocName As String

DoCmd.SendObject acReport, "rrapport", "Momentopname-indeling(*.snp)", _ "daneron71@hotmail.com", "", "", "test", "test", False, ""

Exit_Knop10_Click:
Exit Sub

Err_Knop10_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop10_Click

End Sub

Duidelijker kan ik het niet omschrijven, engelse pc en een nederlandse pc.

alvast bedankt.

mvrg.

Laatst bewerkt:
Paar mogelijke oplossingen:

Zorg dat je overal dezelfde access versie draait en ook in dezelfde taal. Dat zou het uitgangs punt moeten zijn. Dan is het eenvoudiger te onderhouden en minder verwarrend voor de gebruiker.

Andere mogelijkheid is dat je beide code implenmenteerd voorafgegaan door een test om erachter te komen welke taal je access is.

de test is dan iets van:
Code:
public function IsAccessNederlands() as boolean
On error goto ErrHandler
  if 1=1 then
    ' engelse versie
   IsAccessNederlands = False
  endif

ErrHandler:
  IsAccessNederlands = True
End function

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Weest gegroet,
Guus

Het is me niet helemaal duidelijk wat ik met de code moet doen :( , maar is onderstaande code een alternatief?

Err_Knop10_Click:
hier de code voor de engelse pc neerzetten
Resume Exit_Knop10_Click

alvast bedankt.

mvrg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan