• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzendkosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo22

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
Weet je iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik bereken de verkoopprijs plus de verzendkosten per product via excel. Alleen bij verzendkosten gaat niet helemaal goed zoals ik zou willen.

Bij elke bestelling worden de verzendkosten automatisch per product in rekening gebracht. De meeste klanten bestellen slechts een product per keer. Maar er zijn ook klanten die meer dan een product per keer bestellen. Ik wil dat Excel automatisch bij klanten die meer dan een product bestellen slechts een keer de verzendkosten berekent. Excel moet dat doen op basis van het adres. Als een adres meer dan een keer voorkomt moet Excel slecht een keer de verzendkosten in rekening brengt. Weet iemand toevallig hoe dat moet?

Alvast bedankt

Leo

Leo,

zou je een voorbeeldbestand (zonder "gevoelige" gegevens) kunnen posten waaruit blijkt hoe je tot nu toe de verzendkosten berekent?

Hai Haije,

Bedankt voor je snel reactie. Hierbij het bestand als bijlage.

Bijlagen

Hi Leo,

Dat kan met de volgende formule :

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($B$3:B3;B3)>1;0;ALS(C3="";"";VERT.ZOEKEN(C3;Gegevens!$A$2:$C$4;3)))

Joske

Hi Joske;

Thanks man, alleen deze formule geeft me nog steeds hetzelde resultaat als de huidige formule. Hierdoor begrijpt Excel nog steeds niet dat als bepaalde plaats of klant meer dan een keer voorkomt moet Excel de verzendkosten slechts een keer in rekening brengen. Omdat de zending naar één adres gaat. Dus niet 2 keer berekenen.
In Blad 1
Plaats: Deventer
Gegevens: De vries
&
Plaats: Enschede
Gegevens: Mijnway

Moet excel de verzendkosten slechts een keer berekenen.

Gr.

Leo

Hi Joske,

Hummmmmmmmm, :shocked: jah hij doet het inderdaad wat ik gevraagd hebt. Bij mij deed het toen niet...:D
Geweldig Joske dat is precies wat ik wilde

Bedankt

Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan