Opgelost Verzendlijsten in Word werkt niet voor anderen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Linda2003

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2025
Hallo iedereen,

Ik maak product datasheets via Verzendlijsten (data in Excel, naar een Word template) in een gedeelde (bedrijfs) Onedrive. Het maken van de datasheets werkt perfect.
Maar het probleem is dat de koppeling tussen Word en Excel via mijn persoonlijke bestands locatie gaat, dus "Onedrive\Bedrijf\User-ik\....". Hierdoor werkt de koppeling niet bij anderen. Word kan het Excel-pad dus niet vinden omdat dit bij hun niet beschikbaar of anders is. Waardoor ik dus het bestand handmatig zou moeten koppelen bij iedereen, wat nogal veel werk is.

Is er een manier om dit te omzeilen, bijvoorbeeld door het bestand op een soort algemene locatie te zetten of de bestands locatie automatisch aan te passen voor iedereen?
Of heeft iemand ervaring met Verzendlijsten of koppelingen die door meerdere mensen/accounts gebruikt moeten worden?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Een bestandslokatie delen voor een samenvoeging gaat eigenlijkmalleen goed als je daarvoor een netwerkschijf voor gebruikt. Weblokaties zoals Onedrive zijn daar niet geschikt voor, omdat die voor elke gebruiker anders zijn. Afhankelijk van het aantal personen lijkt me de handmatige koppeling per gebruiker instellen veruit de snelste en makkelijkste manier. Al dan niet a.d.h.v. een uitgeschreven handleiding. Of dus een gedeelde schijf op het fysieke netwerk.

Bedankt voor de duidelijkheid. we gaan wat dingen proberen met de Netwerkschijf 👍

Er is niet zoiets als een gedeelde OneDrive. Die is in principe aan jouw persoonlijke account gekoppeld.

Wat je wel vaak ziet is dat er bestanden via Teams/Sharepoint worden gedeeld. Lokale synchronisatie gaat dan via OneDrive (ik heb het niet verzonnen). Als je daar je bestanden opslaat kan iedereen er ook bij.

Vraag is natuurlijk: heb je dan overal wel dezelfde netwerk schijf naam? Ik betwijfel dat. Een gezamenlike Netwerk schijf is veruit het makkelijkst en het betrouwbaarst. Dus dat zou ik eerst uitproberen.

We hebben ergens een gezamenlijke netwerkschijf, dus hopelijk moet het daarmee lukken. Ik laat nu eerst ons IT bedrijf maar even uitzoeken dat iedereen daar de juiste toegang tot krijgt😅.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken, zo kan ik weer een stapje verder :)

Terug
Bovenaan Onderaan