Verzoek om advies bij PC keuze voor HD videobewerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sorro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
2
Beste mensen,

Kunnen jullie mij aub helpen! Ik heb wel 100 uur HD video opnamen (canon camera)maar kan ze niet bewerken op mijn 7 jaar oude PC,
Ik heb een apparaat van Medion op het oog: 1030 euro. Is dit overkill?
Het gaat om de Medion Erazer PC X5336 D

Processor: Intel® Core™ i7-2700K processor
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)
Kloksnelheid: 3,5 GHz
Geheugen: 16 GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Aantal geheugenbanken: 4
Gebruikte geheugenbanken: 4
Harde schijf capaciteit: 2
Videokaart: NVIDIA® GeForce GTX560 met 1,28 GB DDR5 videogeheugen
Dual Layer DVD-ReWriter
Realtek High Definition Audio (8-kanaals)
Intel® P67 Express Chipset
2x hot-swap HDD mobile rack; uitbreidbare harde schijf capaciteit met alle interne standaard 3,5" harde schijven met SATA aansluiting.
2x USB 3.0 aansluiting
Multi kaartlezer



Jullie reacties stel ik zeer op prijs. Bij voorbaat hartelijk dank.

Sorro.
 
Welkom op Helpmij..

Ik heb je topic verplaatst van members-chat ----> hardware/aankoop nieuw systeem/upgraden.

Succes met je vraag
.
 
een GTX560 heb je niet nodig om hd materiaal af te spelen dit kan prima met een HD6570 videokaart
 
Het is in principe een prima kast. Als het echter puur voor video is, is het inderdaad wel overkill. Bij voorkeur gebruik je ook een PC met een H67/z68 moederbord voor videobewerking. De p67 borden zijn technisch ook prima, maar bieden geen ondersteuning voor HD conversie versnelling mbv de core i7 GPU (indien de software ide je gebruikt dit ondersteund natuurlijk)
 
Heren, reageerders, dank voor jullie tijd, moeite en goede adviezen.

Frank Wammet: dank voor het verplaatsen van het onderwerp.

FirestOrm: De GTX560 zit standaard in de Medion PC X5336 D. Zal ik het ontbreken van de HD6570 videokaart als een gemis ervaren als ik deze PC koop? Graag je mening hierover.

Wampier:
Deze pc wil ik vooral gebruiken voor HB videobewerking en daarnaast geluidbewerking.
Ik ben nog niet zover dat ik aan de software denk. Welke zou je me adviseren, rekening houdend met de economische crisis?
Alvast dank voor je tips.

Sorro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan