Een vervelend probleem :
E-mails die ik verstuur naar hotmail/live/outlook accounts blijken de laatste tijd steeds vaker helemaal niet aan te komen bij de geadresseerden. Ooit verdwijnen ze daar in de spambox, dus nog traceerbaar, maar ook vaak verdwijnen ze in het niets.
Het betreft facturen die ik als pdf-bijlage verstuur. Facturen gemaakt in Exact Globe, verstuurd via Outlook ( 2013 )
In mijn map "verzonden" staan ze gewoon als verzonden. En ja, de adressen zijn correct
Zelf ben ik een complete leek hierin, dus weet absoluut niet waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is.
Ik heb de vraag zowel aan Exact voorgelegd als aan mijn provider ( Managed WP Hosting) en de antwoorden die ik respectievelijk ontving zijn :
(Exact) : Helaas kunnen we vanuit Exact dit process niet beinvloeden. Dit ligt aan de betreffende ontvanger.
Helaas zijn hiervoor dus ook geen instellingen.
(Managed WP Hosting) : U kunt de ontvangers vragen of zij uw e-mailadres willen whitelisten.
Het antwoord van Managed WP Hosting gebruik ik pas op het moment dat ik een eerste herinnering stuur naar een klant die nog niet betaald heeft. Dan word ik vaak gebeld met de mededeling dat de factuur nooit ontvangen is. ( En ik weet, dit zou natuurlijk een smoesje kunnen zijn, maar in veel gevallen weet ik gewoon zeker dat de klant goed van wil is en de factuur echt niet ontvangen heeft.) Steeds vaker moet ik tegenwoordig ons privé email adres gebruiken om dan een kopie factuur alsnog naar de geadresseerde te mailen ( dit is een gmail account en dat lukt dan altijd wel ).
Ik vraag dan of ze ( voor een volgende keer ) bij instellingen ons email adres als veilige afzender willen noteren. Maar niet iedereen weet helaas hoe dit werkt...
Kortom, heeft iemand tips of een oplossing hiervoor zonder dat ik hiervoor de geadresseerde moet lastigvallen ? Kan ik zelf iets instellen zodat onze mail niet als ongewenst aangemerkt wordt ? Ik zou er heel erg mee geholpen zijn. ( ik snap dat als zowel Exact als mijn provider zegt dat het bij de ontvanger ligt, dit waarschijnlijk ook zal zijn maar eigenwijs als ik ben wil ik het hier toch even voorleggen )
E-mails die ik verstuur naar hotmail/live/outlook accounts blijken de laatste tijd steeds vaker helemaal niet aan te komen bij de geadresseerden. Ooit verdwijnen ze daar in de spambox, dus nog traceerbaar, maar ook vaak verdwijnen ze in het niets.
Het betreft facturen die ik als pdf-bijlage verstuur. Facturen gemaakt in Exact Globe, verstuurd via Outlook ( 2013 )
In mijn map "verzonden" staan ze gewoon als verzonden. En ja, de adressen zijn correct

Zelf ben ik een complete leek hierin, dus weet absoluut niet waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is.
Ik heb de vraag zowel aan Exact voorgelegd als aan mijn provider ( Managed WP Hosting) en de antwoorden die ik respectievelijk ontving zijn :
(Exact) : Helaas kunnen we vanuit Exact dit process niet beinvloeden. Dit ligt aan de betreffende ontvanger.
Helaas zijn hiervoor dus ook geen instellingen.
(Managed WP Hosting) : U kunt de ontvangers vragen of zij uw e-mailadres willen whitelisten.
Het antwoord van Managed WP Hosting gebruik ik pas op het moment dat ik een eerste herinnering stuur naar een klant die nog niet betaald heeft. Dan word ik vaak gebeld met de mededeling dat de factuur nooit ontvangen is. ( En ik weet, dit zou natuurlijk een smoesje kunnen zijn, maar in veel gevallen weet ik gewoon zeker dat de klant goed van wil is en de factuur echt niet ontvangen heeft.) Steeds vaker moet ik tegenwoordig ons privé email adres gebruiken om dan een kopie factuur alsnog naar de geadresseerde te mailen ( dit is een gmail account en dat lukt dan altijd wel ).
Ik vraag dan of ze ( voor een volgende keer ) bij instellingen ons email adres als veilige afzender willen noteren. Maar niet iedereen weet helaas hoe dit werkt...
Kortom, heeft iemand tips of een oplossing hiervoor zonder dat ik hiervoor de geadresseerde moet lastigvallen ? Kan ik zelf iets instellen zodat onze mail niet als ongewenst aangemerkt wordt ? Ik zou er heel erg mee geholpen zijn. ( ik snap dat als zowel Exact als mijn provider zegt dat het bij de ontvanger ligt, dit waarschijnlijk ook zal zijn maar eigenwijs als ik ben wil ik het hier toch even voorleggen )