verzonden mail kan niet in Verzonden opgeslagen worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Sinds enige tijd doet zich het merkwaardige verschijnsel voor dat de verzonden mail niet opgeslagen wordt in de map "Verzonden".

In mijn Thunderbird-applicatie heb ik twee mailaccounts gedefinieerd die allebei de mail ophalen van de IMAP-server die ik hier thuis draai (ClearOS 5.2).
Als ik in account #1 een mail schrijf en op Verzenden klik, wordt de mail op de normale wijze via de smtp-server verzonden en komt op de normale wijze bij de geadresseerde aan. Echter, normaalgesproken zou de door mij geschreven mail vervolgens in de map "Verzonden" moeten worden opgeslagen, maar in plaats daarvan krijg ik de melding:
"Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Verzonden. Opnieuw proberen?" Een nieuwe poging heeft geen zin, de vraag blijft zich herhalen. Kies ik voor "Annuleren", dan volgt de melding: "Het bericht is met succes verzonden, maar kon niet worden gekopieerd naar uw map Verzonden. Wilt u terug gaan naar het opstelvenster?".

In account #2 kan ik met succes een mail opstellen en verzenden. Deze wordt ook netjes opgeslagen in de map Verzonden.

Ook wanneer ik account #1 verwijder, Thunderbird herstart en het account weer opnieuw aanmaak, blijft het probleem.

Handmatig aanmaken van de map Verzonden heeft ook geen effect. Overigens is een handmatig aangemaakte map geen "systeemmap" (zoals ik zie bij account #2), maar een gewone map net zoals elke andere naam die ik aan een map kan geven.

Wie helpt mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan