• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verzuimfrequentie

• Onderwerp starter Onderwerp starter jowey
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jowey

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Hallo,

graag had ik wat hulp bij een formule.
Bijgaand bestand zie je een voorbeeld van verzuim.
De bedoeling is dat hij het aantal ziekmeldingen, dus niet het totaal aantal dagen, automatisch berekend.

Alvast bedankt.

Gr Jowey

Bijlagen

Code:
=SOMPRODUCT((C10:AR10="z")*(B10:AQ10<>"z"))
moest in het weekend ook consequent een "Z" ingegeven worden als je de vrijdag ook al een "Z" had.
Wordt straks een hele joekel van een formule met de moeilijkheid dat wanneer C10 een Z is er niet naar 3 dagen vroeger gekeken kan worden.

Code:
=SOMPRODUCT((C10:AR10="z")*(B10:AQ10<>"z"))
moest in het weekend ook consequent een "Z" ingegeven worden als je de vrijdag ook al een "Z" had.
Wordt straks een hele joekel van een formule met de moeilijkheid dat wanneer C10 een Z is er niet naar 3 dagen vroeger gekeken kan worden.

hey cow18,

ja dat is de moeilijkheid idd. Een Z ingeven in het weekend zou ik wel kunnen doen, echter dan kloppen je verzuimdagen niet meer.
Heb al meerdere dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit :shocked:

dan voeg je voorin 3 dagen toe, zodat je daar ook een vrijdag hebt, maar dan begint het gedonder, als dat nu eens een feestdag of zo zou zijn ... .
We evolueren dan richting een UDF en een tabel met de feestdagen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hier met eenvoudig udfje zonder feestdagen: (als je met feestdagen wil geef dat dan even door en geef een bestandje met jouw feestdagen.)

Bijlagen

Hey,

sylvester-ponte, had niet gedacht aan een macro. Maar kwam er met een simpele formule ook niet uit :confused:
Heb ik nog 1 uitdaging waar ik zelf even mee ga spelen.
Op sommige plekken staat een P voor de mensen die dan een parttime dag hebben. Deze zou hij net als de X moeten overslaan.
Ik ga ervan uit dat ik dat wel kan aanpassen in de macro.

Bedankt voor jullie hulp.

Gr Jowey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan