veschil is het groot of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crimepjes94

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Berichten
574
hallo ik wou graag wete wat de verschil is tussen gfroce 6200 die heb ik op dit moment en de gforce 6600 want bij elke spel is de systeemeisen gforce 6600
 
Ik denk dat het voor de huidige games niet veel meer uit maakt, want met beide ga je de nieuwe spellen niet trekken of dat het spel speelbaar is. ;)
 
Ik denk dat het voor de huidige games niet veel meer uit maakt, want met beide ga je de nieuwe spellen niet trekken of dat het spel speelbaar is. ;)

nou bv undercover gaat wel soepel zeg maar maar niet snel snel gwn normaal:) en me processor is een 2.39ghz denk je dan dat het aan me processor licht?
 
De geforce 6000 serie (waar beide kaarten toebehoren) is een serie videokaarten van Nvidia uit 2004 (vrij oud dus voor computer onderdelen).
Nvidia (en andere videokaartfabrikanten) maken over het algemeen verschillende versies van een serie. Meestal een budgetversie, een midrange en een high end.
Over het algemeen is het tweede nummer (dus de 2 in 6200) symbool voor de kwaliteit ten opzicht van de rest van de serie. De 6200 is bijvoorbeeld de budget versie (=goedkoop, maar niet zo goed) en de 6600 de midrange (=gemiddelde prijs en prestaties). De 6800 is de highend versie.
Dit betekent dat games dus beter op een 6600 lopen dan een 6200. Een 6200 is waarschijnlijk niet eens gemaakt voor games, maar meer voor kantoor applicaties (word, excel enz). Hij doet het wel, maar niet geweldig.

Je moet dus niet alleen naar de 6 kijken. Zo is er bijvoorbeeld een grote kans dat een 6800 beter is dan een 7200, omdat de ene high end is, en de ander budget.

Overigens zal het verschil tussen een 6200 en 6600 bij de huidige games vrijwel geen verschil maken. De games zijn op de 6200 niet speelbaar (starten waarschijnlijk niet eens op), en op de 6600 eveneens niet speelbaar. Er is kans dat ze opstarten, maar dan zal het zo in slowmotion gaan (zelfs op de laagste graphics) dat het nog niet te doen is.

Voor oudere games (van zo'n 5+ jaar oud) zal het verschil wél merkbaar zijn. Kijk dus goed naar welke games je wilt spelen of het de moeite is.
 
hey,

Je hebt ook een 6800 Ultra :) die is nog steeds wel leuk kun je toch Cod4/Cod5 en unreal tournament 3 mee spelen :p :thumb:
 
hey,

Je hebt ook een 6800 Ultra :) die is nog steeds wel leuk kun je toch Cod4/Cod5 en unreal tournament 3 mee spelen :p :thumb:

ja maar ik kirjg cod5 en mirror's edge niet opgestart met me pc denkje dan dat het aan me processor lijgt? 2.39ghz
 
Single core processor? Zoals aangegeven is je videokaart flink verouderd. Ik kon met mijn 7800GS+ (512MB) COD5 op redelijk hoge instellingen spelen. Had daar bij wel een Pentium 4 Extreme Edition 3,4GHz en 2GB geheugen.

Geef eens aan wat de rest van jou systeem specificaties zijn.
 
Single core processor? Zoals aangegeven is je videokaart flink verouderd. Ik kon met mijn 7800GS+ (512MB) COD5 op redelijk hoge instellingen spelen. Had daar bij wel een Pentium 4 Extreme Edition 3,4GHz en 2GB geheugen.

Geef eens aan wat de rest van jou systeem specificaties zijn.

videokaart=gforce 6200
processor=2.39ghz
hd=160gb
mobo= dell optilpex gs270
geheugen=1.2gb
het is een redelijke pc voor mij:) maar ik ga beginne met werke processor en videokaart worde dan vervange
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan