• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

veschuiven naar gewenste kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

serge007

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hoi,

Ik heb een vraagje,

Ik heb een bestand waar al de weken van het jaar opstaan langs boven. Graag had ik nu gehad, als ik het bestand open doe dat het naar de juiste week gaat en dat het beeld schuift tot dit mijn eerste kolom van links is naast mijn twee bestaande kolommen die vast staan met freeze panes.

Met vriendelijke groeten,

Beste serge007 ;)

Zie voorbeeldbestandje
Telkens als je het bestand opent gaat hij naar de huidige week en staat deze naast de titelblokkereing.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Ik vind dit wel een mooie functie maar hoe kun je dit vertikaal regelen?
Bijvoorbeeld: in kolom A staan de dagen van het jaar, hoe kun je ervoor zorgen dat er meteen naar de huidige datum wordt gesprongen als de huidige datum op b.v. regel 90 staat?

D1:BC1 is het bereik waarin nu gezocht wordt. Zie in de code, bij
Code:
Range("D1:BC1")

Dit zal je nu moeten veranderen in het bereik waarin jij Excel wil laten zoeken.

Wigi

Beste Wigi,

Inmiddels heb ik je raad opgevolgd. Het werkt, maar.......
In het voorbeeld bestand. Als ik een nieuw bestand maak en deze routine kopieer en vervolgens cel A1:A15 vul met weeknummers werkt het niet.
"het subscript valt buiten het bereik" Ik heb de routine en de celopmaak uit het voorbeeld gekopieerd.
Wat gaat er fout? Of is dat een te algemene vraag?
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet precies snap wat er in de syntax van .Find staat.

Als ik een nieuw bestand maak en deze routine kopieer en vervolgens cel A1:A15 vul met weeknummers werkt het niet.
"het subscript valt buiten het bereik"

Meer dan waarschijnlijk bestaat het blad "blad" niet in dat nieuwe bestand.

Bedankt voor je reactie.
Ik zet de vraag op "opgelost" en ga met je oplossingen aan de gang.
:thumb::thumb:

Rainbowtime = Serge?

Alleen de TS kan de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee, rainbowtime is Serge niet.
Rainbowtime is Rainbowtime = Eric = iemand die tracht excel en VBA te snappen door te proberen, te kijken wat anderen vragen, en door middel van VBA processen te verbeteren.
Ik probeer zo min mogelijk te vragen, zoveel mogelijk kennis op te doen en zeker niet te denken te weten hoe het moet. Ik ben heel jaloers op mensen zoals jij en Wigi die kort en bondig, snel een goed antwoord kunnen geven zonder arrogantie. Mijn baas zou wel een cursus willen vergoeden als ik kan aangeven welke, heb jij een goed idee welke cursus geschikt is om van een junior member een member te maken?

Mijn baas zou wel een cursus willen vergoeden als ik kan aangeven welke, heb jij een goed idee welke cursus geschikt is om van een junior member een member te maken?

Daar heb je geen cursus voor nodig.:p
Het enige wat je hoeft te doen is veel vragen of reageren dan word je automatisch member.

Member, junior e.d. zegt niets over je kennis en ervaring.

Het is gewoon een kwestie van proberen.
Je begint heel simpel en gaat dan steeds verder.

Ik kan geen cursus aanbevelen (wellicht anderen wel).
Een cursus zegt ook niet alles. Ik heb bij een ministerie in Nederland gewerkt waar men ook een Excelcursus had gehad en waarna men nog steeds berekeningen met de rekenmachine uitrekende en deze vervolgens in Excel plaatste!

Ook een beroemd verhaal was een man die een Excelsheet printte, de gegevens op het papier schreef en vervolgens het eea op de computer in het werkblad plaatste.

Suc6.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan