Vetrouwelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hubèr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Beste Paul,

Deze vraag is vertrouwelijk!

Ik heb een vraag over de kopieën welke achterblijven- en of worden doorgestuurd worden naar bepaalde e-mail adressen.

Gebruik 2 e-mail adressen, te weten:

mailadres@hotmail.com [wordt alles naar doorgestuurd]

en

mailadres@provider.nl

De bovenste meestal voor privé en de onderste voor mijn zakelijk verkeer.

Nu kreeg ik in de vakantie van mijn compagnon rare berichten – als “over quota” – en gebeurde dat eerst als ik een kopie meestuurde naar mijn compagnon.

Simpel gezegd – dacht ik dat zijn postvak te vol zat maar begon het mij te bevreemden toen ik ook “over quota” berichten kreeg waar mijn compagnon en/of zijn vrouw geen kopiehouder van waren.

Toen dacht ik – zouden hun van al mijn mail stiekem altijd een kopie krijgen?

Dat wil ik graag uitzoeken maar ik weet niet hoe??

Ik heb nog een paar mails bewaard en kan ik je die toesturen – maar dan heb ik je mailadres nodig.

Ook heb ik informatie over de e-mail server en alle codewoorden – zelf kan ik daar niets mee.

Ik hoop dat je me kunt helpen

In afwachting en vriendelijk groetend,

Huib van Leeuwen

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb even de mail adressen aangepast. Als dit vertouwelijk is, is het niet zo handig om deze op een open forum te plaatsen.

Je kunt je e-mail adres beter verwijderen, voor ongewenste mail.

humpe zei:
Je kunt je e-mail adres beter verwijderen, voor ongewenste mail.
Beetje late reactie Humpe.:rolleyes:
Maestro12 heeft het bericht bijna tien minuten geleden al aangepast.;)

Alsnog welkom op Helpmij!

Toen ik je vraag las dacht ik eerst dat iemand een e-mail van jou hier in het forum geplaatst had.

Maar door het zinnetje: "dan heb ik je e-mailadres nodig" klopte dat weer niet.

Kun je vertellen wie de Paul is aan wie je je vraag richt?

Klopt, ik wat te laat met enter geven.

Boeing_737 zei:
Alsnog welkom op Helpmij!

Toen ik je vraag las dacht ik eerst dat iemand een e-mail van jou hier in het forum geplaatst had.

Maar door het zinnetje: "dan heb ik je e-mailadres nodig" klopte dat weer niet.

Kun je vertellen wie de Paul is aan wie je je vraag richt?

Dat zal aan Paul-RT zijn, de moderator van deze sectie.
@topicstarter, hier mag iedere gebruiker van het forum antwoord geven op de vragen (als hij/zij denkt een antwoord te weten), sterker nog, het is zelfs niet noodzakelijkerwijs zo dat een betreffende moderator ook daadwerkelijk diepgaande kennis heeft van zijn/haar sectie.

Je hebt een Hotmail-account, dat is web-based.
Dan heb je een e-mailaccount bij je provider. Dat is gekoppeld aan een POP3- en een SMTP-server. POP3 levert de mail in jouw postvak, SMTP verstuurt mail "naar buiten".

In principe bepaal jij alleen bij het opmaken en verzenden van een bericht, of er kopieen verzonden moeten worden en aan wie.

Dat jouw compagnon buiten jou om zou kunnen inbreken in je Hotmal-account en altijd kopieen aan zichzelf kan zenden? Hoogst onwaarschijnlijk, danwel onmogelijk.

Je SMTP-server bij je provider is iets kwetsbaarder, maar dan moet je compagnon wel samenspannen met je provider.

Wat is de releatie met die provider?

Zijn jullie dat zelf?

Maar, opmerkelijker is dat je kennelijk redenen hebt om je compagnon te wantrouwen.

Misschien moet je dat eerst goed onder ogen zien?

Laatst bewerkt:
Over quote-berichten kan je zelf ook krijgen als jouw mailbox over z'n limiet heen is. Dit is in te stellen in de mail-server.

En normaal krijgen alleen mensen die een mail-sturen een bericht terug als een bericht niet afgeleverd kan worden. Dus als mail doorgestuurd zou worden ... dan krijgt degene die die mail verstuurd heeft zo'n melding. Heb je geen berichtregels ingesteld die bepaalde mailtjes automatisch forwarden naar je compagnon?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan