• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vewijderde rij opslaan in andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Super dat werkt perfect.
ik ga het even vergelijken met de vorige versie want wil graag zien hoe je het voor elkaar hebt gekregen
nog 1 vraagje
in mijn versie gaf ik aan listbox1 een waarde en kon dan in msgbox de geselecteerde naam laten zien
ik wil enkel nog een msbbox bij het definitief verwijderen van een naam
maar nu krijg ik dus de gemeente en niet de naam om dat in de listbox staat bv" Roermond - Peter Janssen
en in mijn msgbox wil je Roermond echt verwijderen?.

maar nogmmaals heel erg bedankt maar weer voro je fijne hulp.
Don

Val je gebruikers niet lastig met onnodige berichtvensters die weggeklikt moeten worden.
Eerst moet je op de verwijderknop klikken, dan een naam selecteren en dan nog op de bevestigen knop klikken. Als je tegen die tijd nog niet weet wat je wil ......

Wij hoeven er niet me te werken Rudi.

userform4 neem ik aan.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If MsgBox("weet je zeker dat je """ & ListBox1.List(ListBox1.ListIndex, 1) & """ wil verwijderen?", vbYesNo) = vbYes Then
    With Sheets("save")
        Sheets("Vos").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 2) = .Cells(ListBox1.ListIndex + 2, 1).Resize(, 2).Value
        .Rows(ListBox1.ListIndex + 2).Delete
    End With
    With ListBox1
        .RemoveItem (.ListIndex)
        If .ListCount > 0 Then .ListIndex = 0: .ListIndex = -1
        'ListBox1.List = .Range("A1:B" & .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value
    End With
    CommandButton1.Visible = False
End If
End Sub

Haha ja dat klopt, en of ik er uiteindelijk echt mee aan de slag ga met die msgbox weet ik nog niet
waarschijnlijk krijg ik wel mijn collegae over me heen dat het te veel poespas is
Maar was erg nieuwsgierig waar de oplossing lag, en die weet ik nu.
Heren heel erg bedankt weer voor jullie diensten
(Ik verbaas me telkens hoe snel jullie zijn, en ook nog overal een oplossing voor hebben) respect :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan