vga bestuuring systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

seretide

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
ik heb een probleem ik het waarschijnlijk de bestuuring systeem van de vga er uit gegooid want als ik een spel open staat er could not open Gl subsystem en als ik het goed heb mag ik een linkje waar ik dit kan downloaden?:thumb:

Open GL is een staandaard die sommige game makers gebruiken. Je video kaart moet deze standaard echter wel aan kunnen. Mogelijk moet je, je drivers even updaten.
N.b. er zijn ook kaarten die gewoon niet met Open GL werken...
Wat voor een video kaart zit er in je PC?
Kijk eens onder Start, Configuratiescherm, Beeldscherm, Tabje Instellingen.
Zet even in een reactie wat er onder Beeldscherm staat.

maar eerst kan dat spel wel werken dus ik denk het wel

standaard beeldscherm op 800 bij 600 pixels

Laatst bewerkt:
Aan je antwoord heb ik helaas niet zo veel. Het gaat me om de regel direct onder Beeldscherm, staat daar alleen 'standaard beeldscherm'?

Waar ik graag zou willen weten is welke video kaart je hebt, merk en type.
Gebruik het eens Everest.
Dit gratis programma geeft heel veel informatie over je PC.
Klik na het instaleren op Scherm, Windows Video en meld even wat er bij Chiptype staat.

Als het hiervoor wel heeft gewerkt is het vermoedelijk een driver probleem.
Welke driver je nodig hebt hangt af van met name het merk video kaart dat je hebt.

nou nou

ik wil niks zeggen maar ik wacht al langer dan een week en er staat gewooon standaart beeldschermen maar ik vraag gewoon om een vga bestuuring systeem download dat is toch niet zo moeilijk:( :( :(

Aan je antwoord heb ik helaas niet zo veel. Het gaat me om de regel direct onder Beeldscherm, staat daar alleen 'standaard beeldscherm'?

Waar ik graag zou willen weten is welke video kaart je hebt, merk en type.
Gebruik het eens Everest.
Dit gratis programma geeft heel veel informatie over je PC.
Klik na het instaleren op Scherm, Windows Video en meld even wat er bij Chiptype staat.

Als het hiervoor wel heeft gewerkt is het vermoedelijk een driver probleem.
Welke driver je nodig hebt hangt af van met name het merk video kaart dat je hebt.

Je zult echt uit moeten zoeken wat voor type video kaart je hebt.
Heb je al Withaar's vraag beantwoord?

Standaard nog wat is niet voldoende.

geen

dat klopt maar toen ik mijn pc had laten ombouwen moest eerst alles er af gegooid worden en toen wou ik spellen spelen toen heb ik maar een vga besturignsysteem gedownload en dat werkte prima

de officiele naam voor "VGA Besturingssysteem" = Videokaart driver. in de wereld bestaan er inmiddels tigduizend verschillende videokaarten en tien x zoveel Drivers. nu is het zaak om de juiste driver voor jou videokaart te vinden.

daarvoor is het nodig om EXACT te weten wat voor videokaart er in jou computer zit. doormiddel van het programma Everest (zie bericht van withaar) kun je achterhalen wat er in zit. als je via dat programma de chipset wil achterhalen kunnen we je adviseren wat je moet downloaden

daarnaast zullen we moeten weten welke windowsversie je gebruikt.

Laatst bewerkt:
oke

ik heb het gewonload en nu? waar moet ik op klikken en waar kan ik het vinden?:)
en ik heb windows xp prof

Laatst bewerkt:
yes

ik heb het volgens mij
Video kaart SiS 315 Integrated klopt dit en ik heb een xp professionlal

Ga naar de volgende site:
http://www.sis.com/download

en kies daar voor XP, dan word step 2 gevuld met opties en kies daar voor "GPU Graphics driver" waarna je de SiS 315 series driver kan selecteren.

dan kun je de driver downloaden

nee:'(

het werkt nog niet als ik het open met winzip komt er bij mijn documenten die map te staan ik open die map en klik op setup en in het begin staat er het instalatie progamma kan geen geschikt stuurprogamma vinden ik baal

Het ziet er naar uit dat je videokaart op het moederbord zit.

Meestal zit bij je pc een driver cd met de drivers van het moederbord.
Zoniet heeft het een bepaald merk je pc?

Ciao :)

Topic stamt uit 2006 en de TS is sinds januari niet meer op de site geweest dus het probleem is niet actueel meer of al opgelost.

Je kunt zulke oude topics beter met rust laten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan