VGA-driver niet te installeren op laptop onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

keljefco

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Berichten
21
Ik kan de resolutie van mijn "oude" laptop niet instellen

Laptop = Medion FID2030 - Cybercom MD6161

Onder beeldschermadapters staat : Videocontroller (VGA Compatible) met een geel uitroepteken.

Als ik de VGA-driver SIS650 opnieuw installeer, gaat dit wel en kan ik ook de resolutie aanpassen, maar als ik naderhand de computer opnieuw opstart, komt deze tot aan het windows schermpje met het logo en het lopend balkje en dan start de computer weer helemaal van het begin af aan op. Daarna krijg ik het scherm met de vraag of ik de veilige modussen of de laatste werkende confuguratie wil opstarten.

Bij alle keuzes start de computer weer van voren af aan op en komt niet verder dan het bovenvermelde schermpje, behalve bij de laatste werkende confuguratie.

Dus die start ik dan maar op.

Er staat een Windows XP Home besturingsprogramma op.

Ik probeer de VGA te installeren via de bij de computer behorende CD en heb ook de VGA driver op 2 verschillende plaatsen op internet gedownload.

Geeft bij alle installaties de zelfde problemen.

Verder heb ik met de huidige werkende configuratie geprobeerd om XP Home opnieuw te installeren.

Helaas gaat dit niet goed en loopt exact hetzelfde als de hierboven beschreven opstart na installatie van de VGA driver.



Wie kan me helpen ??
 
Doe het eens anders. Ga in appraatbeheer (in de veilige modus) naar de video adapter, klik rechts en kies voor "installatie ongedaan maken".

Start nu de pc opnieuw op. Gaat het nu goed zonder foutmeldingen? Dan de adapter opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan