VGA driver voor acer aspire 7520

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat om dit bestand, ik kan hem al niet eens openen om uit te pakken...

03.VGA_NVIDIA_v6.14.11.145_XP32.zip

Raar hoor.

Ik heb dit bestand ook via een andere weg gedownload, die kon ik wel uitpakken. Maar tijdens het installeren kon ie bepaalde bestandjes niet kopieren.
Verder kan ik dit bestand niet meer op een andere manier vinden. Alles verwijst naar de acerpanam site.

Download ze even op een andere pc alle drivers, dan kun je ze eerst uitpakken en even op een cd branden en daarna op je acer installeren.

Dit klinkt toch meer als een defecte harde schijf. Als je goede bestanden download die niet meer kunnen kopieren o.i.d. of beschadigd op je pc aankomen, dan gaat er ergens iets niet goed. Het kopieren van bestanden heeft nog niets met de videokaart te maken en zou gewoon moeten werken. Op een bepaald moment, na het kopieren en tijdens de installatie word de kaart gechecked (zwart scherm) en vaak loop je daar tegen de eerste problemen aan (als je videokaart defect is).

Ik zou, sinds de laptop nog maar een half jaar oud is, teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Hardwareproblemen die nog onder de garantie vallen in een laptop zou ik niet zelf repareren.

Pc heeft gedraaid op vista en hij had alleen problemen met netwerk, na winxp installatie kon die eerst de juiste drivers niet vinden.
Dus heeft niets met harddisk te maken want dan krijg je meer foutmeldingen of je hele systeem loopt vast.

Pc heeft gedraaid op vista en hij had alleen problemen met netwerk, na winxp installatie kon die eerst de juiste drivers niet vinden.
Dus heeft niets met harddisk te maken want dan krijg je meer foutmeldingen of je hele systeem loopt vast.

De klachten zoals hierboven beschreven: kopieerfouten etc, kunnen heel goed te maken hebben met een defect hardwareonderdeel. Voor het kopieren word o.a. gebruik gemaakt van ram en harde schijf. De hierboven genoemde klachten zouden hiermee wel degelijk te maken kunnen hebben. Bovendien word aangegeven dat de laptop nooit goed heeft gefunctioneerd. Lijkt mij zeker de moeite waard hier naar te kijken.

Zou kunnen. maar hij is een half jaar oud dus dan zou ik hem maar eens ter reparatie bij acer aanbieden, het is tenslotte garantie.

Zou kunnen. maar hij is een half jaar oud dus dan zou ik hem maar eens ter reparatie bij acer aanbieden, het is tenslotte garantie.

Ik zou, sinds de laptop nog maar een half jaar oud is, teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Hardwareproblemen die nog onder de garantie vallen in een laptop zou ik niet zelf repareren.

Stond er al. Maar goed....

Mmmm okeee.

Ik ga het allemaal proberen. Eerst maar even uitpakken van het bestandje op een andere computer...dat is een goeie, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.

Verder dat defect op harde schijf...tja...ik was inderdaad natuurlijk al niet tevreden...ik had hem al 3x in het begin ge-herinstalleerd en hij heeft nooit lekker gelopen, heel traag enz. Dat netwerkprobleem was echt niet te repareren, alle andere computers hier in huis en mn pda verbonden zonder problemen wel met het netwerk, dus aan het netwerk lag het
niet (nu heb ik natuurlijk ook gewoon netwerk).

Niettemin heb ik natuurlijk nu vista eraf gehaald en xp erop gezet...ik weet niet of ik dan nog garantie kan krijgen.

Tuurlijk krijg je dan nog wel garantie... Het gaat hen toch niets aan of je er een ander besturingssysteem opzet?

Ze doen alleen moeilijk als je op eigen houtje het ramgeheugen hebt vervangen ofzo...

Maar ik zou wel eens formatteren. Aangezien het gewoon niet zo'n goed idee is om een geactiveerde installatie die er niet oorspronkelijk opstond (lees: niet van acer 'is') 'mee te geven'.

Als het bijvoorbeeld de harde schijf is vervangen ze die en dan staat er op die schijf wat er standaard op zo'n schijf van zo'n laptop staat: windows xp met fabrieksinstelling (wat ondertussen natuurlijk ook windows vista zou kunnen zijn omdat xp passe is. Dat hangt af van bedrijf tot bedrijf. Maar in principe horen ze je xp te geven aangezien dat oorspronkelijk op de laptop stond)

Het is gefixt!
Computers...ik snap ze soms echt niet. Maar goed, het is gelukt dus wat betreft het beeldscherm:

Ik heb eerst het vga bestandje die ik al had staan op de laptop uitgepakt via de andere computer, maar zoals ik al zei lukte dit ook niet, gaf ook foutmeldingen.
Toen heb ik opnieuw het bestand gedownload van de acerpanam site op mijn andere computer, en wonder boven wonder kon het toen wel uitgepakt worden, ook weer op de andere computer. Op usbstick gezet..op laptop...en VOILA hij opende en installeerde. Wie snapt dit nog? Alles is nu toppie de toppie! Ik hou het dus maar hierbij. Laat xp lekker staan, want alles draait veel sneller.

Eén vervelend dingetje is wel dat mijn cursor nog steeds alle kanten uitvliegt. In vista kon ik in het configuratiescherm bij 'muis' mijn touchpad vergrendelen, maar deze optie kan ik nu niet vinden. Ik heb de touchpad-driver gedownload maar na installatie staat hier die optie ook niet bij. Het is best wel irritant....want doe zo wel erg lang over een stukje typen...
Maar met mijn beeldscherm ben ik al erg blij! Bedankt alvast voor de hulp. Nu dit kleine dingetje nog en ik ben weer helemaal tevreden...

Gr. Nique

Okee, ben natuurlijk nog weer even verder gaan neuzen. Ik heb de touchpad (hij noemt hem wel wielmuis op ps/2 poort), kunnen uitschakelen. Gelukkig doet mijn toetsenbord het nu wel goed. Maar jammer is dat ik de touchpad niet kan 'vergrendelen', dus dat hij niet zo gevoelig reageert, maar dat je hem wel kunt gebruiken, mocht het nodig zijn. Nu doet hij het gewoon helemaal niet door de uitschakeling. Maar goed, beter iets dan niets:rolleyes:. Ik vlieg in ieder geval niet meer van regel naar regel...:thumb:

Gr. Nique

Kijk eens bij de tekeningetjes op de functietoetsen. Staat daar nergens een soort vierkant met een hand met uitgestoken vinger of iets dergelijks bij? (bij mij is dat bijvoorbeeld F7)
Fn ingedrukthouden en daarna die functietoets om het touchpad te vergrendelen/ontgrendelen (moet je het wel eerst weer inschakelen).

Als het te gevoelig reageert kan je de gevoeligheid regelen bij de opties voor de muis in het configuratiescherm.

Heb je wel de Synaptics touchpad driver en applications gedownload, want daarme moet je hem wel in en uit kunnen schakeln.
En de chipset drivers zou ik ook installeren.

Ja inderdaad dat heb ik ook onder F7. Hiermee schakel ik de touchpad in of uit, zie ik dus nu. Ha, dat wist ik niet, wat een goeie.
Je kan ze alleen niet allebei gebruiken want dan krijg ik weer hetzelfde probleem met die gevoeligheid. Die gevoeligheid kan ik niet veranderen bij opties muis in configuratiescherm.

Ach nou ja, is ook niet zo erg. Alles doet het weer toppie.

Heel erg bedankt voor alle tips.

Groetjes, Nique

Heb je wel de Synaptics touchpad driver en applications gedownload, want daarme moet je hem wel in en uit kunnen schakeln.
En de chipset drivers zou ik ook installeren.

Ja de synaptics driver had ik al gedownload. Vandaar dat ik de touchpad nu goed kan aan en uitschakelen, maar kan ze alleen niet tegelijkertijd (dus samen met muis) aandoen, want dan vliegt dus de cursor alle kanten uit. Nou ja, als dat het ergste is...

En de chipset...volgens mij had ik dat al gedaan, maar weet het ff niet meer. Bij apparaatbeheer heb ik geen vraagtekentjes meer staan, dan betekent het toch dat alle drivers er zijn??

Gr. Nique

Bij apparaatbeheer heb ik geen vraagtekentjes meer staan, dan betekent het toch dat alle drivers er zijn??

Dat betekent dat het voor elk apparaat een driver heeft maar niet dat dat de goede driver is. Windows heeft zijn eigen drivers aan boord om even vooruit te kunnen tot je de (betere) drivers van de fabrikant hebt geïnstalleerd of als de drivers van de fabrikant problemen geven.

Best toch even kijken of je die drivers hebt geïnstalleerd
;)

Okee, dan ga ik kijken, zo leer ik iedere keer weer bij.

Bedankt voor alle hulp!

Grz Nique

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan