VGA kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

winesh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Berichten
3
Ik heb een heel raar probleem. Ik heb een 1080p monitor met een vga aansluiting. De kabel die hierbij zat is te kort (1,5m), ik heb toen een andere kabel gekocht(3m). Het rare is dat als ik de 3m erin steek mijn resolutie automatisch kleiner(volgens mij 1380x768) wordt, 1920x1080 wordt dan niet meer goed weergeven. Als ik de 1,5 meter kabel gebruik, is alles weer normaal.

Wat ook opvallend is, is dat als ik de 1,5m kabel verwissel met de 3m terwijl de computer nog aanstaat de resolutie wel 1920 bij 1080 wordt. Na een restart verandert dit echter weer naar een kleiner formaat (1380x768).

Weet iemand wat hier aan de hand is. Ik denk zelf dat het niet aan de kwaliteit van de 3m kabel ligt omdat, na het verwisselen van de kabels terwijl de pc aanstaat, de juiste resolutie wel gepakt wordt (maar op 1 of andere manier niet onthouden wordt). En die prijsverhouding dit ook niet doet vermoeden (€ 20).

Overige info:
- Ati hd 4670
- 2 dvi poorten waarvan 1 dus de vga kabel (met dvi>vga converter), en de andere poort aangesloten op tv
 
Je hebt dus Eerst een DVI erin gedaan en Daarna (3Meter) de VGA?

Oorzaak: DVI is betere kwaliteit. En daarom is bij DVI de resolutie ook hoger ;)
 
Het zijn allebei vga kabels, maar dan dus met een dvi converter aan mn gpu einde (wat verder niet uit maakt). Daarbij maakt de resolutie tussen dvi en vga niet uit als de monitor zelf een vga output heeft.
 
Hmmm. Misschien is je andere abel van mindere kwaliteit. Maar waarom gebruik je die converter? Doe gewoon eens allebei zonder converter erin. Kijk dan of er dan nog verschil is.
 
dat zou het kunnen zijn, maar dan is het wel raar dat wanneer ik de kabels verwissel terwijl de computer nog aan staat. De juiste resolutie wel wordt gepakt, maar na een restart weer kleiner wordt.

Mijn videokaart heeft geen vga poort, alleen maar 2 dvi poorten
 
Kijk eens of een van die kabels een beetje kapot is aan de connector. Anders ligt het simpelweg aan de kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan