VGA naar component video

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeon

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Geen idee of ik hier goed zit.. maar goed:

Ik heb een tv + sterio aan me ene muur, en me laptop bij de andere muur. Nu wil ik films, dus geluid+video, afspelen op me pc maar zien op me tv en horen op me boxen. en ik wil geen kabels over de grond.
(note: boxen zijn losse apratuur, niets met de tv te maken)

Nu zit er tussen de boxen natuurlijk nog een versterker, en daar kan ik gewoon twee tulp (rood/wit) aansluitingen op zetten, en die vervolgens inpluggen in het ... (zo'n blokje in de muur, als een stekker, maar dan met 3 female tulp aansluitingen) en dan aan de anderen kant eruit laten komen en aansluiten met een tulp-jack op me pc.

Nu het probleem: het beeld. Hoe kan ik het beeld aansluiten op de tv? Ik dacht om de VGA van me pc aan te sluiten op de component video in de muur. En dan de component video op me tv. Maar kan dit wel?

Ik heb voor de duidelijkheid even een tekening in de bijlage gezet. 1=box, 2=tv, 3=computer, 4=versterker (vergeten nummer erbij te zetten), 5=overloopstekker van VGA naar component video, 6=tulpstekker aansluiting in de muur.

Zal dit gaan werken, en weten jullie waar ik dat stekkertje kan kopen? en als het niet werkt waarom niet en hoe dan?

ps. Ik hoop dat jullie me verhaal snappen :o

Grtz

Bijlagen

• VGA TULP.jpg
    VGA TULP.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 73
Hoi,

Mag ik vragen welke videokaart heb je want volgens mij kan je vanaf je vga aansluiting geen component aansluiting maken.

Modag

Hoi,

Mag ik vragen welke videokaart heb je want volgens mij kan je vanaf je vga aansluiting geen component aansluiting maken.

Modag

Nee ik heb even verder gekeken, en volgens mij kan dat inderdaad niet. Kan ik wel van VGA naar scart, en dan van Scart naar Scart (door de muur), en dan Scart naar tv?

EDIT: lees nu dit oude bericht en denk ik meld even dat ik gewoon een tv met VGA aansluiting heb gekocht

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan