vga naar scart/s-video?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sbpk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sbpk

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hallo

Ik ben al een zeer lange tijd een oplossing aan het zoeken om mijn pc aan mijn tv te hangen, om zo films te bekijken...

Het probleem is dat mijn laptop enkel een vga aansluiting heeft (http://www.ucd.ie/t4cms/vga_laptop.jpg), en dus geen s-video of video uitgang.

Dit geeft blijkbaar veel problemen omdat mijn tv niet beschikt over een vga aansluiting. Het is een philips maar geen nieuwe hd ofzo dus enkel met s-video of scart...

in de saturn zeiden sommige medewerkers dat het niet gaat, maar nu heeft een andere mij deze kabel gegeven: http://beststuff.co.uk/images/hama_scart_to_vga.jpg.

Dit is een gewone vga to scart kabel. Als ik deze insteek geeft mijn tv gewoon een blauw scherm, heb al uren aan de configuratie zitten prutsen, zonder resultaat.

Na wat zoeken op het internet denk ik dat deze kabel gewoon niet werkt.

Dan vond ik ook dit: http://www.trust.com/products/produc...spx?item=11672

Een soort converter dus. Dit is dus eigenlijk wat ik moet hebben.

Nu was mijn vraag:
Weet iemand waarom die kabel die ik gekocht heb niet werkt, of een andere oplossing? Ik heb ook al gedacht aan een usb videokaart, maar dat bestond ook niet volgens een medewerker (hoewel ze wel een usb geluidskaart hadden ).

En weet misschien iemand waar je die trust televiewer kan kopen, want ik vind hem nergens...

Heeft er iemand al ervaring mee of weet er iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik ben al langer dan een jaar aan het zoeken voor een oplossing, dit moet toch kunnen?

Alvast bedankt!

PS: deze vraag staat ook in multimedia-->multimedia diversen, maar ik zag dat dit meer geschikt was. Ik wist niet hoe ik de vraag moest verplaatsen

bedankt voor de snelle reactie.

Dit apparaat is precies wel iets duur... Zou er zo niets goedkoper bestaan? Of misschien een usb s-video uitgang?

En waar zou ik zoiets kunnen kopen?

Laatst bewerkt:
het probleem is dat het omgezet moet worden dat maakt het duur,ik heb op mijn laptop een svideo naar een svideo op de tv en daar zit alleen kabel tussen van 8 euro

ik heb nog wat anders gevonden op dealextreme.nl

moet je daar ff zoeken op "VGA-to-TV 3RCA + S-Video Cable"

een oplossing voor een betere prijs !
het is een veilige site,ik koop er regelmatig...en probleem is dat je daar alleen met paypal kan betalen, weet niet of je dat heb

Denk je dat dat wel zal werken? Want uiteindelijk is het ook gewoon een kabel net zoals mijn vga to scart...

als je een s-video aansluiting op je tv heb gaat dit werken

vga en svideo zijn allebij een composiet signaal,scart is een RGB signaal,vandaar dat het omgezet moet worden

Ik heb die kabel nog eens onderzocht, en die gaat alleen werken als je vga poort ook tv signalen kan uitsturen... Er zijn maar weinig videokaarten die dit kunnen...

Weet er misschien iemand of het mogelijk is een s-video aansluiting via usb aan te sluiten?

Hoi sbpk, mocht je nog een televiewer zoeken, ik heb er hier nog eentje liggen die ik niet meer gebruik. Het is de originele eerste versie met alle kabels en accessoires.

Mijn contact e-mail adres staat in mijn profiel, mocht je belangstelling hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan