VGA Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er wel benieuwd naar, veel succes..

Hoi medeleden,

Gelukkig is het eindelijk opgelost! lees maar hoe:

Gisterenavond nog heb ik die "blinde wandeling" door het bios gemaakt nadat ik de handleiding van het web haalde. Echter mocht ik het geluk van maestro12 niet delen. Om het erge niet nog erger te maken hield ik op met prutsen en heb de pc vanmiddag (weer) naar de computerwinkel meegenomen. De uiterst vriendelijke jongeman daar zei tegen mij dat hij nog iets anders wilde uitproberen en haalde de cmos-batterij er uit de pc. Na een minuut of 10 plaatste hij de batterij er weer in en... voilaaa !!!

Toen vroeg ik hem wat dit probleem met de batterij te maken had waarop hij antwoordde:
- Ervaring...

Zo bleek de bewering van Paintje toch te kloppen:
Ookal staat je onboard video in je bios nog aan, en je hebt een video kaartje ingebouwd, dan hoort deze gewoon beeld te geven.
Van begin af aan had ik er precies dezelfde mening over als van Paintje maar toen het maar niet wilde lukken begon ik eraan te twijfelen.

Ik blij, de winkelier blij, en ik denk ook humpe blij, want hij zei ook met hetzelfde probleem te kampen:
Ik weet dat dit een groot probleem is, want ik heb zelf ook een videokaart liggen en krijg zelf ook zwartbeeld en dat is ook nog niet opgelost.
Overigens beste medeleden, hierbij wil ik jullie allemaal één voor één hartelijk bedanken voor de getoonde interesse en de behulpzaamheid. :thumb:

Vriendelijke groeten.

Laatst bewerkt:
Ik had hier nog nooit van gehoord op die manier. Fijn dat het jou in ieder geval is gelukt. Voor mij de moeite waard om ook een goede batterij te kopen en deze ook dan maar eens ga vervangen. Bij mij zit de batterij er al jaren in. Maar clean ik dan niet alles weg updates e.d. Daar ben ik wat huiverig voor, vandaar dat ik nog nooit een batterij heb vervangen.

Beste humpe,

Als je de cmos-batterij tijdelijk verwijdert, keren de oorspronkelijke instellingen terug. Wat dat betreft hoef je je echt geen zorgen te maken. Op veel moederborden heb je een jumper in de buurt van de batterij, die je kunt kortsluiten m.b.v. een paperclip o.i.d., als je bv het wachtwoord niet meer weet, maar ook om de originele bios-instellingen terug te krijgen.
Daarbij hoef je de batterij niet eens te verwijderen.

Voorzichtig te werk gaan natuurlijk, omdat de componenten vaak statisch gevoelig zijn. Dus "geaard" te werk gaan!

Hopelijk gaat het bij jou ook lukken. Laat het ons i.i.g. weten.

Groetjes.

Ik heb er ook een vraag over gesteld, mijn bios is een update gemaakt ben ik die dan kwijt.

Hoi Humpe,

Zoals JBS ook zegt je bent de nieuwste update niet kwijt, die blijft bestaan. Alleen keert die weer terug naar zijn fabrieksinstellingen (default-waarden).

Stel Je hebt bios versie 3.012 (om maar wat te noemen). Je gaat die flashen naar versie bv. 3.015. Als je daarna de bios-batterij lang genoeg (tussen de 5 en 10 minuten lang) verwijdert, dan blijft je bios versie 3.015 zowiezo bestaan. Alleen de aanpassingen die je nadien zelf hebt gedaan in het bios, keren weer naar zijn oorspronkelijke waarden.

Laat je straks wel even weten of je verder gekomen bent met je pc?

Ik wens je een fijn weekend.

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Ik ben er nu twee dagen verder, maar ik heb er een hoop van geleerd, bedankt.
Ik zelf heb het nooit bij de hand gehad.

Zo kom je elke keer nieuwe dingen tegen en los je ze op één of andere manier eindelijk toch op. Net zoals bij mij gisteren. Hier zijn wij ten slotte om van elkaars kennis en ervaring te profiteren en elkaar te helpen.
Jij ook erg bedankt en ik hoop dat het ook bij jou gaat lukken.

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan