Vga- ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jwtebest

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hallo

Wij hebben sinds kort een Beamer in de een kamer staan.
Verder staat 5 meter verderop een dvd speler waar de dvd's enzovoort op afgespeeld worden.
Via een draadloos zendsysteem (van Medion) word het signaal draadloos verstuurd.
Alleen aan de achterkant van de zender zit een mini-din aansluiting van 6 polen.
Wij willen een laptop ernaast zetten met een DVB-T stick eraan en dan willen we TV op de beamer bekijken (Daar staat geen normale TV in de buurt...) Alleen op de Laptop zit alleen (voor video enzo) een VGA aansluiting. weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Of moet ik dat via de DVD-speler laten lopen?

Graag hoor ik wat van iemand!

Gr
Jan-Willem van der Linde

Heeft die beamer ook een vga aansluiting? Dan zet je je laptop er toch naast.

Dat gaat dus niet.
Want dan moeten we een snoer door de hele kamer leggen, en de kamer is wit dus moet je het snoer weer verven in de juiste kleur enzo nee dat gaat niet werken!

Die video-zender werkt alleen met een composiet videosignaal, en niet met een VGA signaal. Dus moet je dit omzetten met iets als het kastje in onderstaande link. Dat kun je aansluiten op de Medion zender. Maar ik vraag me af of je voor dat geld iets van kwaliteit hebt; je kunt evt. nog verder zoeken op "vga naar composiet", afhankelijk van je budget. De beste kwaliteit in jouw geval geeft de 5 meter lange VGA kabel, zonder omzetter en zender.
http://www.telec.nl/producten/p55530/vga_naar_composite_video_converter.html

Oke ik heb even gekeken.
Dit kan de oplossing zijn!
Ik heb ook nog even verder gekeken en toen kwam ik deze kabel tegen:
FVA10 - VGA/F > DVI/M

VGA Female to DVI Male

Prijs: € 6,75 € 8,03 incl. 19% BTW

Een VGA naar DVI dus.
En toen las ik verder op een Apple forum dat je heel makkelijk een DVI naar Tulp kan krijgen.
Is dit een oplossing?

Gr
Jan-Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan