vhs naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

goalie99

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo,

Ik zou graag mijn oude videobanden om willen zetten in dvd met behulp van de computer. Ik heb een redelijk goede computer met een grafische kaart met een dvi, vga en tv-out aansluiting. Wat voor programma kan ik het beste gebruiken en heb ik ook nog kabels en hardware nodig? Zo ja, wat voor merk en type moet ik dan kopen?

Alvast bedankt.

Met vr. gr. goalie99

EDIT: Ik heb een tv zonder scart aansluiting, maar ik heb wel een videorecorder met scart aansluiting en die is weer aangesloten op de tv

Laatst bewerkt:
Je hebt in ieder geval een zg Capturecard nodig, dit kan een steekkaart zijn op je moederbord, maar ook een USB doosje waar je je videorecorder weer op aansluit.
Vaak krijg je enige software bijgeleverd, waar je het een en ander weer mee kan doen

Dit http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JKPF41 is er een voorbeeld van (USB)

Je hebt in ieder geval een zg Capturecard nodig, dit kan een steekkaart zijn op je moederbord, maar ook een USB doosje waar je je videorecorder weer op aansluit.
Vaak krijg je enige software bijgeleverd, waar je het een en ander weer mee kan doen

Dit http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JKPF41 is er een voorbeeld van (USB)

http://www.pinnaclesys.com/PublicSi...ications/Tech+Spec+Dazzle+DVD+Recorder_DU.htm

Bedankt voor je antwoord. Op de bovenstaande site zie ik bij het kopje technische specificaties dit staan:

Technische specificaties

Hardwarespecificaties

* Video-ingangen: Composiet-video (RCA), S-Video (mini-DIN)
* Audio-ingangen: Stereo audio (2 x RCA)
* Verbinding met pc: Hi-Speed USB 2.0

Ik heb alleen een tv-out en bij audio ingangen heb ik 7.1. Kan dit dan wel op mijn pc?

Alvast bedankt.

Met vr. gr. goalie99

hm, ik denk dat je 2 dingen doorelkaar husselt ....

Die 7.1 ingangen wat jij bedoelt dat zijn de audio-UITgangen van je pc....
Die tv-out waar jij het over hebt dat is de uitgang van het beeldsignaal voor bijvoorbeeld een televisie ...

Het zit zo: je sluit de videorecorder aan op het kastje en het kastje sluit je via de highspeed USB2.0 (áls je die op je moederbord hebt ...)op je pc.

Heb geen idee welke aansluitingen je videorecorder (merk, type) bezit, maar een scart (uitgang)zal er vast wel op zitten.
Het mooiste zou zijn als je dus een kabel zou bezitten met een scartplug, een rode, gele en witte tulp-stekker, die bedoeld is om het signaal van je video naar dat kastje te brengen.

bedankt voor je antwoord

Hallo,

Het probleem is opgelost. Ik heb wel zo'n scartplug, dus dat is genoeg.

Bedankt voor jullie hulp!

Gr. goalie99

ik hoop voor je dat je daarmee het beeld en geluid vanuit je videorecorder kan halen, er zijn er ook die laten alleen de signalen de recorder binnen ...

Hallo beste mensen,
Ik heb Medion pc van Aldi met scart-aansluiting.
Wat is de procedure om een vhs afspeel apparaat hierop aan te sluiten en de info digitaal op te slaan op externe harde schijf.

Met dank voor de reactie naar: info@jens.be

Rne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan