Via 4 in 1 installeert in het luchtledige

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Dagen ben ik nu al bezig met Via4in1 443 maar het lukt me niet. Ik kan installeren wat ik wil..........ik zie nergens iets terug. Bij Help kwam ik wel wat tegen maar helaas niet de oplossing.

Mijn stappen:
Ik klik op de rode box van mijn download met Via 4 in 1 443.
Er komt GEEN keuze van een map kiezen onder progr.
Er staan vinkjes voor het installeren van diverse dingen.
Allemaal dingen die ik wil hebben.
Ga voort, ga voort dus.
De boel wordt uitgepakt. Je hoort de pc bezig.
Mededeling dat je af moet sluiten.
Doe ik braaf.
Met opstarten krijg ik de mededeling van nieuwe hardware gevonden (ide drivers, staan niet in app.beh)
Als ik Windows laat zoeken vind hij niets en zelf ben ik al helemaal verloren.
Nergens te vinden :confused:

Wie helpt me?
Zo langzamerhand zou ik wel eens van het 'niet afsluiten' afwillen en jonge data willen zien van belangrijke drivers. Nu werk ik nog met 01-07-01

Alvast bedankt.

Elisa,

Ik heb inmiddels als een poosje de Hyperion v4.49 draaien dus 443 is nu niet bepaald de nieuwste........

Het klopt dat er geen (map)installatie vraag wordt gesteld. Das altijd al zo geweest bij de VIA4in1 drivers.

Datgene wat jij bij de opstart te zien krijgt snap ik niet, dat zegt mij weinig.

Maar er is hoop...........
op dezelfde manier dat je de VIA4in1 installeert, de-installeer je ze weer. Dubbelklik op het rode boxje en er wordt gevraagd of je wilt installeren of de-installeren.

ho / stop er schiet mij iets belangrijks te binnen.......... ik typ het nu in dus blijf even online...............

Toevoeging na mijn oorspronkelijk berichtje :

ik herinner mij nu dat ik net even voor de zomer die v4.49 heb gedownload en geinstalleerd. Omdat de naam van de VIA4in1 ietwat anders was, Hyperion etc. etc. ben ik op de site van VIA de tekst / waarschuwingen, handleiding etc. etc. gaan lezen (een tijdrovend en vervelend klusje) "Ergens" op de site van VIA staat dat 4in1 drivers NIET altijd universeel zijn voor elk moederbord met een VIA chip aan boord !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is dus heel belangrijk !!!!!

Ik herinner mij verder nog dat de hamvraag iets te maken had met de north en southbridge, waarop ik mijn moederbord boekje erbij heb gepakt. Toen ik las dat mijn pc'tje voldeed aan de eisen van VIA heb ik de nieuwste Hyperion erop gezet.

Als jouw pc NIET aan die eisen voldoet, dan moet je bij je mobo fabrikant de nieuwe VIA4in1 ophalen.

Laatst bewerkt:
Kijk voor de grap ook eens in:
C:\windows\system32\drivers

en dan met name bij de letter V.................

Aha, ik zag je al bij die andere tread.
Ik had 449 'geinstalleerd' maar ik kreeg het advies dit terug te draaien. Ze schijnen nogal experimenteel te zijn. Beta viel in ieder geval.

Als ik bij mijn moederbord kijk op de MSI site dan krijg ik wel de 449 voor mijn neus.

Het punt is gewoon. Net als in die andere tread.....er wordt niets geinstalleerd.
In het register zie ik wel wat veranderen maar onder apparaatbeheer blijf ik met oude zooi zitten.
Op z'n minst zou je verwachten dat die Ide driver geinstalleerd wordt.

Ik zag een keer 5 x 449 in mijn temp mappen staan en daar stond wel degelijk Via4in1.exe in en allerlei mappen met AGP, WindowsXP.

tja, de 4.49 draait bij mij probleemloos.

Wat je mobo betreft, ik heb OOK een MSI, en middels het progje MSI Live Monitor (online updaten in Taiwan) wordt mij gemeld dat er inmiddels voor mijn plankje versie 4.48 beschikbaar is. :D

Heb je Live Monitor geinstalleerd ? Het progje "kijkt" naar de versie en vertelt je welke je hebt en of je een nieuwe in Taiwan bij MSI kunt downen.

Laatst bewerkt:
zie bijlage

en tot mijn stomme verbazing zie ik dat het MSI progje bij mij versie 4.46 aantreft ????????????????????? terwijl ik toch verrekte zeker weet dat ik 4.49 heb gedownload en gedubbelklikt (geinstalleerd).

hm,
interessant, ik ga eerst maar even 4.48 "ophalen".

Bijlagen

• via.jpg
    via.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Pasja het probleem is begonnen toen die 2 tooltjes bij mij niet meer werken. De een slaat op hol bij Search mainbord driver en slaat volledig vast. De ander wil niet eens live update doen. Iets is er dus goed mis want 1,5 jaar terug ging het nog prima.
Vandaar dat ik die 443 er zo graag in wil hebben.

Het is toch niet zo dat je met hetzelfde programma moet uninstallen en later install doen? Bij mij staan de vinkjes allemaal bij install.

Trouwens.............kijk eens in je register welke versie je nu hebt.

tja, als ook het msi progje niet meer wil.................?

Ik heb 4.48 middels msi live update gedownload en geinstalleerd en de machine blijft prima werken ('k heb dus kennelijk nooit 4.49 geinstalleerd gehad !)

Als echt het e.e.a. fout blijft gaan, dan ben ik bang dat jou alleen maar de ultieme en definitieve oplossing rest :( :( :(

En als antwoord op je vraag :
jawel, met hetzelfde progje doe je ook de uninstall van VIA4in1. Gaandeweg de eerste schermpjes krijg je de mogelijkheid om per soort de driver te installen of te uninstallen, probeer het maar.

Kijk daar gaat het om. Dat durfde ik dus niet te doen al die tijd.
Ik uninstall dus eerst al de drivers die ik te verwachten heb en dan komt Via dus wel terug?

Als je daarna weer het progje "executeert", maar gelet op mijn ervaring met eigen download (4.49) ben ik nu ietwat huiverig voor de rode "doosjes" en vertrouw ik blindelings op live update van MSI want vanavond heb ik dus 4.48 middels MSI binnen gehaald en NU zegt live update dat de "current" version 4.48 is en de meest recente update in Taiwan 4.48, m.a.w. is ben nu "bij".

Wees maar gelukkig dat het zo kan!
Nu heb ik al 2 vraagtekens in apparaatbeheer.
Eerst kwam mijn scherm al klein terug en ik dacht s h i t.
Videodriver moet ik dus weer opnieuw doen.
De eerste 'nieuwe hardware gevonden' of zoiets maar hij kon hij weer niets vinden en de tweede mistte hij nv4.sys. Heb jij die soms? Zit al een hele tijd het net af te struinen.
Zo langzamerhand wordt ik echt knetter. Niks gaat goed met die MSI-handel.

nv4.sys is toch een bestandje dat met de detonator van Nvidia wordt meegeleverd / door de detonator wordt aangemaakt?

Nee deze staat er niet bij.
Trouwens nu staat de laatste detonator er weer in na enig gerommel.
Ik krijg er geen hoogte van. Het lijkt wel of Windows geen MSI WIL installeren.

tja,

heeeeeeeeeeeeeeel soms wel een nette schone format wel eens wonderen doen. (waarmee ik niet zeg dat je dat moet doen................... ;) )

Gisteren en vandaag heb ik zitten saven.
Er schijnt hier wel iets meer aan de hand te zijn.
Download vooral de patch van GRC inz poort 35 niet.
Ik kon 2 dagen niet in Windows komen. Dus alles vanuit de veilige modus gebrand.
Zonet besloot ik toch maar weer DCOM enable te doen.
Zo zal de fout op de schijf van de security huppeldepup ook wel weg zijn.
Al met al:

Ik heb in 2001 een pc met een moederbord gekocht dat al een extra PIIX nodig had en ide drivers.
Ik heb ze dus bij de hand maar dan zijn ze wel van Windows 95 :-(
Hm, zo wordt het nog eens echt gezellig.

pff,

ik geloof dat ik koffie ga zetten..............

da's een hoop gedoe voor een paar drivertjes........

Heb jij soms een idee hoe je achter de echte leeftijd van een moederbord kunt komen?
Ik heb geflashed n.l.

niet tot op de dag / week zelf, maar via een aantal hardware sites kun je het produktiekwartaal / produktiemaand redelijk nauwkeurig achterhalen.

Heb je een typenummer ?

Hallo Pasja,

Ik denk dat je dit nodig hebt:
MSItm launches New Via (met een r in rondje) KT133 Based Mainboard K7TPro2-A

Ik ben inmiddels al helemaal dolgedraaid. Ik krijg er geen 4in1 drivers in. Ben nu al ruim een week bezig.
Ik pak uit naar een programmamap die ik 'MSI 4in1 443'heb genoemd. Ik zie een heleboel files...AGP, Ide Driver, Server enz enz. (geen Via 4in1.exe) Ik klik op setup.
Je krijgt dan zo'n blauw programma waarin je kunt kiezen voor uninstall of install van AGP e.d. Nou, ik heb het hard nodig dus allemaal install.
Dan moet ik rebooten. Dat heb ik tig keer gedaan maar vond dan nooit iets terug in die map. Met uitz. van ISDel.exe. Later heb ik voor rebooten gekeken.........ook dan waren de files weer weg.
Ook Windows vindt niets als ik weer inlog.
Met zoeken naar Via 4in1.exe is ook niets te vinden.
Zo langzamerhand begin ik aan mijn verstand te twijfelen.

Elisa,

ik ben net thuis dus wat 't mobo betreft svp nog een momentje of wat.

Wat de VIA betreft, ga naar uitvoeren, regedit en kijk in
HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > VIA4in1Driver en wordt gelukkig :D , want DAAR staat het versie nummer van de huidige 4in1 drivers.

(zie ook de volgende pagina -2- van dit topic, wellicht nog meer goed nieuws :D )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan