Via Access E-mail sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Broere

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Ik heb een bestaande, vrij kleine, database die al mijn collega's kunnen raadplegen.
Het is mogelijk dat er een fout in de data voorkomt die ze mij dan kunnen doorgeven.
Ik wilde hiervoor een button maken die automatisch een mailbericht via outlook opstart waar m'n E-mail adres en het onderwerp al ingevuld is.
Tja alleen hoe doe je dat.

Ik heb wat zitten proberen met RunCommand(acCmdSend) maar hoe ik het netjes krijg ?

Is er misschien iemand die hier een voorbeeld oplossing voor heeft.

Hallo, dit is zeer eenvoudig op te lossen.

In de ontwerpweergave van uw formulier --> bovenaan in de werkbalk klik Invoegen --> Hyperlink. Je krijgt een pop-up schermpje. Kies daarin E-Mail (links onderaan) -->tik nu je schermtekst en uw e-Mail adres. Klik ok. Plaats nu je link op een plaats die je zelf het beste acht. Open je formulier en klik op de link. en voila daar komt uw mailprogramma te voorschijn.

Hallo vanzwam,
Ik heb uw oplossing ook uitgeprobeert en het werkt prima, maar is het ook mogelijk om z'n button op een Rapport te maken? Ik heb het geprobeerd en de button lukt wel maar je kunt hem met de muis niet bedienen omdat de cursor dan een loup is.
Hoe moet dat nu of werkt dat niet?
Groetjes Mathieu.

hallo

in office 2003 in het ontwerptabel onder invoegen kan ik geen hyperlink kiezen.

Weet iemand wat ik moet doen

mvg

Tim

Ik denk niet dat dit mogelijk is.
Wat je wel kan doen, is het rapport verzenden in email bijlage. (open rapport in voorbeeldweergave ---> ga naar Bestand ---> verzenden ---> als bijlage.). Maar als je rapport logo's of foto's bevatten ben je die verloren. TENZIJ dat je voor snapshot kiest. MAAR dan moet je alles selecteren.
groetjes

Geplaatst door gebruiker56
hallo

mvg

Tim

In je tabelontwerp kan je wel een link zetten,maar die verwijst dan enkel naar een wesite.

In een formulier daarentegen kan je wel kiezen.
Open je formulier in ontwerpweergave, en volg dan de instructies.(zie vorige antwoorden)

Het is natuurlijk wel zo dat je maar 1 mailadres kan invullen.

Waarschijnlijk zijn er nog andere mogelijkheden, maar dan moet ik dat wel even opzoeken.(wegens te lang geleden)

Ja ok, maar niet in tabelontwerp en niet in een rapport.

Enkel in formulier ontwerp, en dan ook maar 1 mail adres

Ik kan even je gedachtengang niet volgen. Wat bedoel je eigenlijk met dit

oke dus zoals ik van u begreip klopt het niet wat hier boven staat?

nou zoals ze bevenaan een oplossing hebben die is verkeert geschreven zoals ik begreip

nou zoals ze bevenaan een oplossing hebben die is verkeert geschreven zoals ik begreip

Kijk, lees deze topic even rustig. print desnoods uit. Je komt dan wel tot een oplsossing. Die staat trouwens voor uw neus. Mochten er nog vragen zijn, graag bereid deze te antwoorden.

hallo

mvg

Tim

Ik heb nog wat verder gezocht. In de tabel ontwerp,plaats een veld eg Email---> geef aan dat dit een hyperlink is. In uw formulier --> voor het veld Email--> tik daar mailto:mailadres@provider.nl.Dat lukt ook.

Ik wil de vraag graag uitbreiden met het volgende; Ik heb in de database de adresgegevens van personen staan (incl. e-mailadres) en een hyperlink naar een document. Nu wil ik een mail versturen naar de persoon met als bijlage het gelinkte document. Is het mogelijk om de hyperlink als bijlage mee te sturen?

Anton

Geplaatst door M.Broere
Ik heb een bestaande, vrij kleine, database die al mijn collega's kunnen raadplegen.
Het is mogelijk dat er een fout in de data voorkomt die ze mij dan kunnen doorgeven.
Ik wilde hiervoor een button maken die automatisch een mailbericht via outlook opstart waar m'n E-mail adres en het onderwerp al ingevuld is.
Tja alleen hoe doe je dat.

Ik heb wat zitten proberen met RunCommand(acCmdSend) maar hoe ik het netjes krijg ?

Is er misschien iemand die hier een voorbeeld oplossing voor heeft.

heey,

ik heb de oplossing gevonden om achter een afbeelding een hyperlink te plaatsen

voeg in de formulierontwerp een afbeelding in via (menubalk) invoegen --> afbeelding

dubbelklik op de afbeelding en daarna tabblad opmaak
en dan moet je achter hyperlink adres intypen mailto:jeemail@adres.nl
en daarna is hij klaar

ik werk zelf met office 2003 weet niet of het het zelfde is bij eerdere versié;s

graag hoor ik of het is gelukt

Hallo,

gebruiker56,
in uw bijlage vind ik exact dezelfde antwoorden die ik op dit topic gegeven heb. geen probleem hoor, want ik begrijp dat het probleem bij u is opgelost.

Geplaatst door tnndrs
Ik wil de vraag graag uitbreiden met het volgende; Ik heb in de database de adresgegevens van personen staan (incl. e-mailadres) en een hyperlink naar een document. Nu wil ik een mail versturen naar de persoon met als bijlage het gelinkte document. Is het mogelijk om de hyperlink als bijlage mee te sturen?

Anton

Is het mogelijk hierbij een beetje meer uitleg te geven.
Uw document ----> is dat een rapport?? of ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan