Via batchbestand opdracht uitvoeren vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
418
Beste,

Ik maak een batchbestand en laat een opdracht uitvoeren. Echter blijft het cmd venster open hoe kan ik er voor zorgen dat de opdracht word uitgevoerd en het cmd venster weer sluit ?
 
Als je een batch bestand vanuit Windows opstart wordt automatisch dat cmd venster gesloten.
De vraag is dus, wat doe je precies?
 
Ik start een programma op via c:\Temp\3dc.exe
Dit heb ik en niet meer in mijn batchfile staan en dan start ik de batchfie en de 3dc file word gestart echter blijft het cmd venster open op de achtergrond ?!

Hoop dat het wat duidelijker is.

Alvast bedankt
 
Dat venster zal dan open blijven tot dat programma stopt. Zet eens het volgende in die batchfile:

Code:
CMD /C C:\Temp\3dc.exe

Wat is 3dc.exe voor een programma als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Zet eens in die batch-file:

start "" c:\Temp\3dc.exe

Tijs.
 
Nee dit werkt niet voor mij op de een of andere manier blijft mijn cmd venster open. Ik heb nog een ander vraagje kan ik ook via een snelkoppeling een bestand via een batchfile openen. En is het mogelijk om via een batch bestand een Xlsm bestand te openen ?

3dc is een programma om 3d objecten te maken.

Alvast bedankt voor de hulp. :thumb:
 
Ik start een programma op via c:\Temp\3dc.exe
Dit heb ik en niet meer in mijn batchfile staan en dan start ik de batchfie en de 3dc file word gestart echter blijft het cmd venster open op de achtergrond ?!

Hoop dat het wat duidelijker is.

Alvast bedankt


Hoi,

volgens mij lukt het wanneer je het volgende in je batch-bestand zet:

@ECHO OFF
start 3dc.exe


gr Jos
 
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
kopieer onderstaande code:

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run chr(34) & "C:\Batch Files\syncfiles.bat" & Chr(34), 0
Set WshShell = Nothing


Sla het bestand op als jouwkeus.vbs. Rechtsklik het bestand → Uitvoeren als Administrator
(verander hierbij de tekst die vet staat afgedrukt in jouw batchbestand)

Wanneer je nu via dit Visualbasic bestand jouw batchfile uitvoert, zal geen open venster te zien zijn.

Bron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan