via c3 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
vriendin heeft nieuwe pc gekocht en heeft problemen met windows XP er goed op draaiende te krijgen, pc is erg sloom.
Geheugen is redelijk goed (512mb) maar de processor kende ik helemaal niet, de via c3 2000. Kent iemand dat ding? Kan het daaraan liggen dat windows traag draait? Ik ken alleen amd en intel als producenten van huidige processoren.

Of de traagheid aan de processor ligt weet ik niet maar ff een paar vragen:
Pc is nieuw,deed ie het altijd traag?
windows up to date?
word er gescand op virus en spyware?
Is er een firewall aanwezig?
Is ie alleen traag bij internetten zoja welke provider?
Welke programma's worden erop gebruikt en worden die gelijktijdig gebruikt?

de pc is nieuw en doet er lang over openen van browser, email programma. Surfen gaat wel redelijk. Ze is een pentium 1.4 ghz gewend maar deze is daarbij vergeleken erg traag, zo uit de doos. Ik heb spybot laten draaien en alleen maar cookies. AVG virusscanner staat erop en firewall in de router. De duron 800 pc is bijna net zo snel als haar nieuwe computer, zitten toch op zelfde router.

Eline,
Ik was bezig met zoeken voor je maar er is iets met mijn verbinding. Een geluk dat ik dit nog kan plaatsen.
Tot HIER ben ik gekomen.

Tijdens het surfen las ik dat het met Via heel nauw luistert welk moederbord er bij wordt geplaatst.
Mocht het een samengestelde pc zijn dan zou ik EverestHome downloaden en kijken welk moederbord ze heeft.

Laatst bewerkt:
De via c3 processor is een uiterst trage processor en kan niet op tegen welke amd of intel dan ook. Het is alleen een zeer goedkope oplossing voor....ja wat eigenlijk, die ik nooit aanraad.

Je bent beter af met die p4 1.4 zoals je zelf ook al dacht.

Indien mogelijk is het misschien beter om een ander systeem te halen en deze terug te brengen.

succes

Ja, en minimaal even kijken wat voor een moederbord er in zit. Stel dat het inderdaad niet klopt dan kun je onderhandelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan