Via CNet spyware binnengehaald?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Hallo,

Ik wordt sinds gisteren lastig gevallen met een pop-up scherm van MyPCBackup.
Ik heb dit programma niet gedownload, maar na een download van CNet.

Ik heb geprobeerd het te wissen in het configuratie scherm, maar dat is niet
mogelijk.
Ik heb het ook uit het opstart menu verwijderd. Ik dacht dat CNet niet aan dit
soort malware of spyware meewerkte. Helaas. :evil:

Er werden zelfs twee mallware programma's geïnstalleerd, terwijl ik goeie anti-malware
heb draaien dacht ik van IObit.

Hoe moet ik dit vervelende opstart programma verwijderen want ieder moment
verschijnt de pop-up dat ik mijn pc online moet backuppen.

Ik weet dat dit je probleem niet oplost maar vaak zijn er sites zoals CNet die bij het installeeren van een programma je de keuze bij leveren of je een programma zoals MyPCBackup wil installeeren.
Meestal is dit al aangevinkt voor je. Kan het zijn dat je dit misschien over het hoofd hebt gezien?

Hoi,

Heb je ook bij opstarten gekeken of hij mee opstart en even afhankelijk welke os je hebt gewoon de-installeren van dat genoemde programma.

Laatst bewerkt:
Hoi

Het kan zijn dat ik bij CNet niet op vinkjes heb gelet

Het programma start gewoon mee op, maar zoals ik al zei, het is niet te verwijderen.
Weet niet zo snel waar de map opstarten is te vinden.

Maar er is misschien wel een mogelijkheid die ik niet wee om het wel te verwijderen.
OS is Windows Ultimate
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Hoi,

Zou als eerste even naar configuratiescherm gaan en dan naar programma's en onderdelen daar zou dat vervelende item bij moeten staan.En met rechtermuisknop kan je het verwijderen.

Hoi,

Helaas niet meer te vinden bij programma's toen ik het de eerste keer wilde verwijderen is ook
dit onderdeel in config/programma's verdwenen.

Hoewel..... ik heb nu de gehele map kunnen wissen terwijl daar in eerste instantie geen toestemming
voor werd gegeven. Kan er even niet bij dat het de eerste keer niet mogelijk was om te verwijderen!
Nog heel even afwachten of het probleem zich nog voor doet, want anders zou het probleem
opgelost moeten zijn.

Bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan