riviera1974
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 feb 2012
Hallo allemaal,
IK ben al een tijdje bezig maar kom er niet uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik heb een Userform gemaakt met de naam "solving". Hierin heb ik een ComboBox3 en TextBox4 en 5. In het excel bestand heb ik op blad2 (kolom C) aantal cellen met namen "code001" genoemd. Deze namen kan ik in de ComboBox3 selecteren doordat ik in Rowselect code001 heb geplaatst.
Nu zou ik graag na het selecteren van een naam in combobox3, een tekst van Blad2 kolom F en G (in de zelfde rij) in TextBox 4 en 5 krijgen.
Wat doe ik fout in deze Code?
Alvast bedankt voor uw reactie.
IK ben al een tijdje bezig maar kom er niet uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik heb een Userform gemaakt met de naam "solving". Hierin heb ik een ComboBox3 en TextBox4 en 5. In het excel bestand heb ik op blad2 (kolom C) aantal cellen met namen "code001" genoemd. Deze namen kan ik in de ComboBox3 selecteren doordat ik in Rowselect code001 heb geplaatst.
Nu zou ik graag na het selecteren van een naam in combobox3, een tekst van Blad2 kolom F en G (in de zelfde rij) in TextBox 4 en 5 krijgen.
Wat doe ik fout in deze Code?
Code:
Private Sub solving_Initialize()
Dim oC As Range, EndRow As Long, r As Long
EndRow = ThisWorkbook("Blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Set oC = ThisWorkbook("Blad2").Cells
For r = 1 To EndRow
If oC(r, 1).Value <> "" Then
ComboBox3.AddItem oC(r, 1).Value
End If
Next
End Sub
Code:
Private Sub solving_Change()
Dim oRng As Range
Set oRng = ThisWorkbook("Blad2").Cells.Find(what:=ComboBox3.Value, lookat:=xlWhole)
TextBox4.Value = oRng.Offset(0, 1).Value
TextBox5.Value = oRng.Offset(0, 2).Value
End Sub
Alvast bedankt voor uw reactie.
Laatst bewerkt door een moderator: