Via draad draadloos?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dibro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dibro

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Situatie: modem -> draad -> router -> 3 pc's.

Gewenst: modem -> draad -> router -> (3 pc's) + draadloos netwerk.

Misschien mathematisch niet helemaal correct weergegeven maar ik hoop dat de bedoeling duidelijk is: we hebben hier een 4-poorts router met 1 vrije poort. Kan ik, door toevoeging -op de vrije poort van de huidige bedrade router - van een draadloze router een extra draadloos netwerk maken?

Yup je kunt router achter router zetten (zoals DHCP), zorg dan wel dat de "achterste" router al haar router functionaliteiten uit heeft staan, van de vrije poort in de "voorste" router ga je dan naar een "lan" poort in de achterste.

Je kunt natuurlijk ook de voorste router vervangen door de draadloze....

Top, bedankt voor de belachelijk snelle reactie :):thumb:

Laatste gaan we niet doen want de draad ligt er prima bij, het gaat er maar om dat we draadloos kunnen met een Iphone (om redenen die mijn vriendin weet is dat beter: bestand-uitwisseling schijnt nogal apart te zijn bij zo'n apparaat:confused: )

Aangezien ik niet wist wat voor router de draadloze was ging ik uit van een standaard draadloze met een stuk of 4 poorten ;) anders is het namelijk een accesspoint :) dus dan kun je de draden gewoon laten liggen. Alleen stop je ze dan ergens anders in :)

Er is enig risico voor een "IP conflict als je de tweede router op z'n standaard settings laat draaien.... zoals Ellasar al meldde... dus hier even een "grafische voorstelling" van de IP distributie.....

attachment.php

In de hoop dat een en ander iets duidelijker wordt...:)

Bijlagen

• fig 1.jpg
    fig 1.jpg
    30 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Aangezien ik niet wist wat voor router de draadloze was ging ik uit van een standaard draadloze met een stuk of 4 poorten ;) anders is het namelijk een accesspoint :) dus dan kun je de draden gewoon laten liggen. Alleen stop je ze dan ergens anders in :)

:shocked:

Goed idee.... Ik merk aan alles dat iphone's niet aan mij besteed zijn, ik let gewoon niet op :o

We nemen het mee in de overwegingen, nogmaals dank!

Even op mezelf reageren:

Met b.v. zo'n Sitecom Wl. Router 150N X1 WL-340: https://www.dynabyte.nl/artikel/25356/ zijn we het eenvoudigst "uit de brand" dus?
Huidige router is ook een sitecom, maar die spuugt niets in de lucht. Begrijp ik het goed als ik denk dat bovengenoemde via draad gewoon de volle snelheid doorgeeft maar (een beetje) beperkt is qua draadloos?

Deze router kun je zelfs gewoon i.p.v. de huidige zetten om het doel te bereiken... verder niets nodig... de oude kan dan naar "marktplaats.nl"....:)

En zo "beperkt" in snelheid (draadloos) is het ding ook niet aangezien de "n" norm ook ondersteund wordt....

Laatst bewerkt:
Ben er klaar mee :thumb:

Bedankt allen, volgende week even naar de dynabyte, vriendin weer happy :p:love::D

Succes! :thumb:
Niets zo mooi als een tevreden vriendin! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan