• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

via een dropdown list bepalen wat er in een kolom wordt weergeven...

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper90

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2010
Berichten
44
Beste,

Ik ben een student rechten en voor mijn onderdeel wil ik bepaalde gegevens voorstellen in excel.
Mijn kennis is beperkt in excel.

Nu heb ik volgende vraag:

Op sheet 1 heb ik in cel C1 een dropdown menu ingevoerd met de keuze tussen prijs en voorraad.
Nu is mijn vraag: als ik prijs selecteer wil ik dat voor al de klanten de prijs te zien is van de respectievelijke product code, of als voorraad aanklikt dat de voorraad van elk productcode te zien is.

Op sheet 2 staan al mijn bron data ?

Kan er iemand mij verder helpen ?

PS Het is dringend en ik bedank alvast degene die mij verder kan helpen.

Bedankt
 

Bijlagen

  • klant-product.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 53
opgelost met een vert.zoeken formule , waarbij de te tonen kolom word bepaald door de gekozen prijs of voorraad, zie bijlage

als bonus via voorwaarlijke opmaak ook ingesteld dat de prijzen met euro teken worden getoond en de aantallen gewoon als getal (zonder decimalen)
 

Bijlagen

  • antw klant-product.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 57
tweede vraag ...

Roeljongman,

hartelijk bedankt voor jouw oplossing!
Indien ik dan verder denk hoe kan ik het volgende oplossen:

Bij mij vorige vraag had ik enkel maar PRIJS of VOORRAAD. (2 keuzes)
Indien ik nu een derde keuze hieraan toevoeg vb GEWICHT : is dit dan nog mogelijk ?

Zoja kan dit dan per product code individueel worden bepaald:
vb dat je van het ene product code het gewicht wilt weten en van de product code eronder de prijs.
(Infeite één dropdown list per product keuze)

Als ik dan mijn brongegevens met een autofilter sorteer van klein naar groot, blijven de waarden verbonden aan elke productcode dan dezelfde ?

Nogmaals bedankt
 

Bijlagen

  • klant-product vraag 2.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 43
derde keuze kan en andere waarde per regel ook,
Het maakt niet uit hoe jij je Bron sorteert verticaal zoeken doorloopt je hele bronsheet totdat hij de juiste productcode heeft gevonden.

In het voorbeeld bestand ook toegelicht hoe de vertikaal zoeken formule werkt..
 

Bijlagen

  • antw klant-product vraag 2.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 70
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan