via een kalender in userform datum toevoegen werkblad excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hallo Experts,

Graag wil ik via een userform m.b.v. kalender een datum toevoegen in een excel bestand, zie bijlage.
Via Internet heb ik een kalender gevonden en geinplimenteerd in mijn bestand.
Echter krijg nu steeds een foutmelding in VBA zodra ik op de commandobutton1 klik in werkblad Info.
De bedoeling is in UserForm_zoeken in TxtDatum (textbox) wordt geklikt dat de kalender verschijnt, vervolgens datum selecteren en deze komt dan in de textbox te staan. vervolgens klikken op button wegschrijven en datum wordt ingevuld in werkblad invulblad.
De codes staan er in echter zoals gezegd een foutmelding, wie kan zeggen wat er fout gaat.

Bestand toegevoegd.

Bekijk bijlage Helpmij4.xlsm

Met vriendelijke groet,
Jan E

Laatst bewerkt:
Bij option Explicit moet je alle variabelen declareren. En er staat een stuk code in je formulier dat je als klassenmodule moet invoeren.

Laatst bewerkt:
Hoi SjonR en SNB,

Dank je wel voor jullie reactie.
Mijn VBA is niet zo goed, dus wat SjonR zegt dat ik mijn variabel moet declareren in option Explicit heb ik geen idee hoe ?
Wel heb ik klassenmodule het ontbrekende cls met code toegevoegd.
Dus ik dien nu nog alleen te weten welke variabelen te declarenen in Option Explicit.
SjonR kun je dit beantwoorden.

SnB ik heb jou voorbeeld geïmplementeerd en het werkt, echter ik wil de datum toevoegen via het userform.
Ik wacht nog even af of SjonR nog wat voor mij kan betekenen.

Groet,
Jan E

Bekijk bijlage Helpmij4 (3).xlsm

PS Ik moet nu even weg, rond 17:00 uur ben ik er weer.

Dan zul je de code moeten aanpassen.

Hallo Leika,

Mooie kalender hoor, dank je wel.
Waarom niet 1e en 2e kerstdag, 2e kerstdag is toch ook een feestdag .

Hoe kan het formaat van datum notatie anders, mijn voorkeur datum notatie is 15 dec of anders 15-12-18.

Groetjes
Jan E

Dag Jan,
Feestdagen kan je in de code gewoon aanpassen... maar je hebt nu ook 2de kerstdag...
Datum kan je naar je hand zetten met Format(Date, "yyyy/mm/dd") in ClassLabel
Met Format(DateSerial(Y, m, LabelGroup.Caption), "dd/mmm") je hebt nu 15/dec

Bekijk bijlage 332771

Groetjes
Leika

Hallo Leika,

Format notatie is nu goed,
Echter nu krijg ik een foutmelding zodra ik op Cmdbutton2 wegschrijven klik.

Variabel is niet gedefinieerd.

Weet u hoe dit kan?

Groet,
Jan E

Mijn bijdrage.
Met de kalender van snbie en wegschrijf code van HSV en uw tweede vraag i.v.m. landenkeuze in de combobox opgelost.

Bijlagen

Dank u gast0660!
Gij hebt oog voor lay-out, zie ik weinig bij Excel :)

Hoi Allen.

Leika bedankt voorbeeld bestand werkt, nu kijken of ik het kan implementeren in mijn project.
Dit gaat vandaag niet meer lukken, morgen weer een dag.

gast0660 ook bedankt voor de bijdrage echter jou voorbeeld heb je aan alle landen een code gekoppeld, dit is niet te doen in mijn project er zijn veel meer landen en er komen er steeds weer wat bij.

Groet,
Jan E

er zijn veel meer landen
Als ik je postjes lees heb je geen behoefte aan bijleren, alleen, in plaats van help mij wil je een kant en klare oplos mij.
Suc6.

Hoi Allen,

Allen bedankt voor jullie input, heb de kalender (Leika) Functie geïmplementeerd in mijn project en het werkt nu na behoren.
Dotchie Jack ik heb al veel bij geleerd in dit Forum, mijn kennis VBA was nul en ben nu toch iets verder.
Echter wel laag niveau, het is geen kwestie van niet willen leren maar je moet het ook kunnen en begrijpen.

Groet,
Jan E

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan