• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via een macro document als PDF + naam opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpeterl1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Berichten
15
Hallo,

Is het mogelijk in excel om dmv een macro een document automatisch op te laten slaan als een PDF in een bepaalde map (bijv. E:\facturen) en deze automatisch de naam te geven van cel F20?

Groetjes van,

Peter

ps. heb cutePDF (opslaan/afdrukken als PDF gaat handmatig goed)
 
Code:
Sub OpslaanAlsPDF()
ActiveWorkbook.SaveAs "E:\facturen\" & Range("F20").Value & ".pdf"
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
@Roncancio

Bedoelt TS niet het printen naar PDF in plaats van Opslaan als ...? In Excel 2003 kan ik dit zo niet terug vinden.
 

Wim, dat bedoelde ik niet, ik was wat te snel in het verzenden van mijn commentaar. Ik bedoelde er meer mee dat jouw voorbeeld de uitwerking is van de link die ik gaf, m.a.w. dat dat wellicht wat meer duidelijkheid biedt.

Ik kan nl vanaf de werkplek hier eenmaal gegeven antwoorden niet meer bewerken.
 
de bovenste oplossing gaf voor mij geen oplossing...

ActiveWorkbook.SaveAs "E:\facturen\" & Range("F20").Value & ".pdf"

Document word netjes opgeslagen op de aangegeven locatie, de naam is goed en de extensie is goed (PDF).
Alleen is het geen PDF document, of te wel... het is een excel document opgeslagen met een PDF extensie.

Of doe ik iets verkeerd???

Gr. van Peter

ps. is het ook mogelijk dat alleen het afdruk bereik van het actieve blad word opgeslagen en niet de hele map??
 
de bovenste oplossing gaf voor mij geen oplossing...

ActiveWorkbook.SaveAs "E:\facturen\" & Range("F20").Value & ".pdf"

Document word netjes opgeslagen op de aangegeven locatie, de naam is goed en de extensie is goed (PDF).
Alleen is het geen PDF document, of te wel... het is een excel document opgeslagen met een PDF extensie.

Of doe ik iets verkeerd???

Gr. van Peter

ps. is het ook mogelijk dat alleen het afdruk bereik van het actieve blad word opgeslagen en niet de hele map??

Je hebt het goed gedaan. Ik heb een fout gemaakt.
Je kunt je beter richten op wat Gert Bouwmeester en Wiki hebben gestuurd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Probeer de bijlage van noord 25 in mijn verwijzing #6 eens. Als deze niet werkt ligt het aan je PDF creator.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan