• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via filter bepaalde rijen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Simpel vraagje. Als ik een filter gebruik en de rijen die daarbij in beeld komen verwijder door ze te selecteren ineens en delete te doen, gaat dit goed of verwijdert Excel stiekem ook de rijen die tussen de gefilterde zitten?

BV ik heb filter toegepast en heb dan rij 2 en 5 in beeld, verwijder deze, verwijder ik dan ook niet rij 3 en 4 daartussen die niet meegefilterd zijn?
 
Wat dacht je ervan om dat gewoon eens te proberen?
 
Tja, wat verwacht je dan? Dat als je rij 2 en 5 verwijdert dat je dan de rijen 1, 3, 4, 6, 7 etc. overhoudt? Natuurlijk niet, die schuiven omhoog. Als je het wilt testen, moet je de rijen niet verwijderen maar leegmaken. Dan blijven de rijen staan, en kun zien wat je hebt gedaan.

En blijf aub van de Quote knop af...
 
Nou ik zou het logisch vinden dat als je een filter aan hebt, hij alleen dingen doet op dat filter. Heb niet voor niks gefilterd. Maar blijkbaar is dat heel raar? Anyway heb ontdekt dat als ik f5 doe en dan selecteer gefilterde rijen ofzo en dan verwijderen dan moet het goed gaan.
 
Nou ik zou het logisch vinden dat als je een filter aan hebt, hij alleen dingen doet op dat filter. Heb niet voor niks gefilterd. Maar blijkbaar is dat heel raar? Anyway heb ontdekt dat als ik f5 doe en dan selecteer gefilterde rijen ofzo en dan verwijderen dan moet het goed gaan.

Dus je hebt het "gewoon" geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan